Vânzările Ford Motor au crescut februarie cu peste 20% faţă de rezultatele slabe consemnate cu un an mai devreme, pe măsură ce producătorul auto îşi măreşte producţia de pickupuri şi vehicule electrice din seria F, o dată cu revenirea la normalitate a lanţurilor de aprovizionare, transmite CNBC, citat de News.ro.
Producătorul auto din Detroit a raportat joi vânzări de 157.606 de vehicule în februarie, în creştere cu 22% faţă de anul precedent şi cu o creştere de 7,7% faţă de ianuarie.
Vânzările Ford au fost îngreunate de problemele lanţului de aprovizionare în februarie 2022, ceea ce face să fie una dintre cele mai dificile luni ale sale din 2021.
Vânzările de camionete Ford din Seria F au crescut cu 22% luna trecută, comparativ cu anul precedent, la aproximativ 55.000 de unităţi, inclusiv 1.336 de unităţi de vehicule electrice F-150 Lightning.
În acest an, vânzările de pickupuri din seria F au crescut cu 15%.
Vânzările de vehicule electrice ale Ford – urmărite de Wall Street – continuă să crească, înregistrând un avans de 88% faţă de anul trecut.
Cu toate acestea, vânzările de vehicule electrice reprezintă doar 2,9% din vânzările producătorului auto, în februarie.
Producătorul auto a vândut 3.600 de vehicule electrice F-150 Lightning până în februarie. Cu toate acestea, vânzările au scăzut cu 41% faţă de ianuarie, deoarece producătorul auto a oprit producţia şi livrările vehiculului luna trecută, din cauza unui incendiu la o baterie.
Ford Motor a anunţat joi că va relua producţia vehiculelor electrice F-150 Lightning pe 13 martie.
Analiştii de pe Wall Street estimează că vânzările de maşini din SUA de luna trecută au fost mai bune decât se aşteptau, atingând o rată de vânzare ajustată sezonier de aproximativ 15 milioane de unităţi.
BofA Securities estimase o creştere a vânzărilor cu 8,5% luna trecută, comparativ cu februarie 2022.
Vânzările Ford din februarie le-au depăşit pe cele ale altor producători auto care au raportat vânzări lunare.
Vânzările Toyota Motor au scăzut luna trecută cu 8,5% faţă de anul precedent, în timp ce vânzările Hyundai-Kia au crescut cu 16,2%.
Mulţi producători de automobile au trecut la raportarea trimestrială a vânzărilor în loc de a raporta lunar.
Industria auto continuă să traverseze unele probleme legate de lanţul de aprovizionare şi producţie, deşi fluxul de piese şi producţia de vehicule din acest an este de aşteptat să fie mai consistente decât în ultimii ani.
”Suntem optimişti în ceea ce priveşte performanţa noastră din acest an”, a declarat CEO-ul Hyundai Motor North America, Randy Parker, miercuri, pentru CNBC.