În 2021, 54 % din totalul persoanelor și 52 % din totalul femeilor din UE aveau competențe digitale generale de bază sau peste nivelul de bază, în timp ce acest procent era semnificativ mai mare în rândul fetelor (16-19 ani), cu 70 %, arată datele publicate de Eurostat.
Competențele digitale generale se referă la cinci domenii: competențe de cunoaștere a informațiilor și a datelor, competențe de comunicare și colaborare, competențe de creare de conținut digital, competențe de siguranță și competențe de rezolvare a problemelor.
Datele au fost publicat cu ocazia Zilei Internaționale a fetelor în domeniul Tehnologiei Informației și Comunicațiilor, sărbătorită în fiecare an la 27 aprilie.
În 2021, cele mai mari procente de fete cu competențe digitale generale de bază sau peste nivelul de bază dintre țările UE au fost următoarele: Malta (96 %), urmată de Croația și Finlanda (ambele 93 %), Cehia (89 %) și Austria (87 %).
Cele mai mici procente au fost înregistrate în Germania și România (ambele 47%), Bulgaria (51%), Italia (59%) și Luxemburg (60%).
Conform datelor, procentul de fete cu competențe digitale generale de bază sau peste nivelul de bază a fost mai mare în toate statele membre ale UE decât ponderea tuturor persoanelor cu același nivel de competențe. Singurele excepții au fost Luxemburg (64% din totalul indivizilor față de 60% dintre fete) și Germania (49% față de 47%).
În 15 state membre UE, diferența dintre procentajul fetelor cu competențe digitale generale de bază sau peste nivelul de bază și procentajul tuturor indivizilor a fost cu 20 sau mai multe puncte procentuale mai mare în favoarea fetelor.