Jumătate dintre angajații români cunosc salariile colegilor de muncă, iar 38% dintre cei ce nu le cunosc ar vrea să dețină informații în acest sens, potrivit unui studiu realizat de Reveal Marketing Research.
În data de 30 Martie 2023, Parlamentul European a adoptat în plen un set de măsuri obligatorii privind transparența și egalitatea salarială. Astfel că, noua legislație va impune companiilor din UE să divulge angajaților informații utile pentru a putea compara salarii și a expune diferențe de remunerare între femei și bărbați.
Potrivit studiului, 38% dintre cei care nu cunosc salariile celorlalți colegi declară că și-ar dori să dețină informații în acest sens. În cadrul studiului se poate observa o descreștere graduală a interesului de a afla salariile celorlalți colegi o dată cu înaintarea în vârstă, cei mai interesați fiind tinerii cu vârste între 18-24 ani (58%) și 25-35 ani (45%), iar la polul opus cei mai dezinteresați persoanele mature peste 55 ani (28%). Reveal Marketing Research transmite că tinerii sunt mai activi în căutarea de oportunități de dezvolatare și de beneficii financiare atractive, pe când persoanele mature apreciază în mai mare măsură stabilitatea și siguranța locului de muncă.
Studiul mai arată că 5 din 10 angajați români au auzit de măsurile privind transparența și egalitatea salarială adoptate de Parlamentul European. Pornind de la scopurile de combatere a discriminării salariale la locul de muncă și eliminare a disparității salariale de gen (care în 2020 atingea pragul de 13% în UE în defavoarea femeilor), Parlamentul European a adoptat un set de măsuri privind transparența și egalitatea salarială.
„În acest context, jumătate dintre angajații români (47%) declară că au auzit de aceste măsuri adoptate de Parlamentul European. La o privire mai atentă, observăm că mai informați sunt bărbații (52% vs. 42% femei) și cei din mediul urban (50% vs. 36% rural). Mai mult decât atât, 46% dintre angajați declară că au observat disparități salariale de gen pentru poziții similare la actualul loc de muncă, într-o măsură semnificativ mai mare angajații din mediul urban (48% vs. 36% rural). Pe de altă parte, 43% menționează că nu au observat astfel de diferențe salariale, în special cei peste 55 ani (61%), iar o proporție de 11% admit că nu cunosc informații în acest sens”, se mai transmite în studiului Reveal Marketing Research.