Volumul atacurilor cibernetice la nivel global a crescut cu 238% în perioada pandemiei COVID-19, iar hackerii i-au vizat în special pe cei care au lucrat de acasă, arată un raport publicat de HP și citat de News.ro.
„Munca va fi un proces din ce în ce mai complex, cu un număr tot mai mare de oameni care lucrează din afara biroului. Acest lucru va oferi oportunităţi interesante pentru o mai mare mobilitate, dar va crea şi noi vulnerabilităţi”, a declarat Mugur Pantaia, managing director HP Inc. Romania.
Raportul Blurred Lines&Blindspots, lansat o dată cu punerea pe piață a unui portofoliu nou integrat, indică faptul că volumul atacurilor cibernetice la nivel global a crescut cu 238% în perioada pandemiei COVID-19. Hackerii i-au vizat în special pe cei care au lucrat de acasă.
Potrivit KuppingerCole, în 2020, punctele terminale conectate la internet au fost vizate de 1,5 atacuri pe minut, la nivel global. Prin urmare, 91% dintre specialiştii IT chestionaţi au spus că alocă acum mai mult timp pentru securitatea punctelor terminale decât în urmă cu doi ani. Tot 91% spun că securitatea punctelor terminale a devenit la fel de importantă ca securitatea întregii reţele.
”Tehnologiile de vârf ale viitorului vor fi sigure prin design şi suficient de inteligente nu doar pentru a detecta ameninţările, ci pentru a le preveni sau atenua impactul şi a limita pagubele în cazul unui atac cibernetic care poate viza pe oricine, oricând”, a precizat Mugur Pantaia, managing director HP Romania.
Specialiştii IT estimează că 33% dintre angajaţi utilizează dispozitivul de serviciu în interes personal (pentru jocuri, căutări pe internet), dar în realitate această cifră este mult mai mare. 70% dintre angajaţii chestionaţi recunosc că utilizează dispozitivele de serviciu sau permit altor persoane să le utilizeze în interes personal – 46% dintre aceştia au recunoscut că utilizează dispozitivul de serviciu pentru operaţiuni personale administrative, un procent care creşte la 61% pentru cei din grupa de vârstă 25-36 de ani. Patru din zece angajaţi au spus că folosesc dispozitivul de serviciu pentru teme şi cursuri online – un procent care se ridică la 57% pentru părinţii cu copii în vârstă de 5-16 ani.
Şi alte comportamente riscante au fost uşor de identificat, angajaţii chestionaţi (sau membrii de familie) au utilizat dispozitivul de serviciu pentru: a descărca conţinut de pe internet: 33%; a deschide ataşamente din emailuri personale sau din pagini web: 55%; a vizita conturi personale pe platformele social media: 45%; video call-uri: 58%; a se juca online: 27%; a viziona filme pe pagini de streaming online: 36% şi cumpărături online/căutări pe internet: 52%.