Retailerul online evoMAG, controlat de antreprenorul Mihai Pătraşcu, cumpără pachetul majoritar de acțiuni al Elefant Online, administratorul retailerului online elefant.ro, arată un anunț publicat joi seara la Bursa de Valori București (BVB).
Elefant Online a anunțat că a semnat miercuri, 10 mai, un contract prin care doi dintre acționarii săi, respectiv Millenium Gold Resources Limited și Catalyst România SCA SICAR, cesionează 58,83%, respectiv 9,62% din capitalul social al Elefant Online către Evolution Prest Systems SRL.
Un comunicat arată valoarea si structura tranzacției nu sunt publice.
Elefant Online SA, compania care deține retailerul online elefant.ro, va avea următoarea structură de acționariat:
- EvoMag: 69%
- Axxess Capital: 28%
- Acțiuni deținute de Elefant în nume propriu: 3%.
Tranzacția se va considera finalizată doar în condițiile aprobării de către Consiliului Concurenței, dosarul urmând să fie depus în următoarele zile.
Mihai Pătrașcu, fondator și CEO EvoMag: „EvoMag este deja cel mai mare vendor din marketplace-ul Elefant, iar între cele două companii sunt sinergii importante care sprijină dezvoltarea ambilor retaileri în paralel. Totodată piața eCommerce din România, ajunsă la maturitate, cu peste 50% dintre locuitori deja familiarizați cu cumpărăturile online, are nevoie de competitori puternici. De aceea am considerat că o consolidare a celor două operațiuni va fi benefică atât pentru EvoMag și elefant.ro, cât și pentru utilizatorii de eCommerce din România”.
Millennium Gold Resources Limited este un offshore din Cipru, activ în România prin intermediul mai multor societăţi. Compania este controlată de Ion Sturza, fost premier al Republicii Moldova, care a fondat Elefant în anul 2010.
Grupul Catalyst este activ în România prin intermediul mai multor societăţi cu activităţi în principal în domeniul IT.
Evolution Prest Systems este societatea care deţine site-ul de comerţ electronic evoMAG.
evoMAG a înregistrat în 2022 afaceri de 36 de milioane de euro și estimează, pentru anul acesta, o creștere de 5% – 10%, într-un context de piață mai dificil, cu un mediu concurențial crescut și multiple provocări la nivel macroeconomic și politic.
evoMAG a bugetat investiții de 500.000 de euro în 2023, de două ori și jumătate mai mari decât anul trecut.