Cota de piață a mașinilor electrice livrate în Germania din China a crescut de peste trei ori în primul trimestru, a anunțat vineri biroul german de statistică, un semn îngrijorător pentru producătorii auto germani care se luptă să țină pasul cu colegii lor chinezi care se mișcă rapid, scrie Reuters.
În perioada ianuarie-martie, 28,2% din autoturismele cu motoare electrice importate în Germania au provenit din China, față de 7,8% în același trimestru al anului precedent, a precizat biroul.
Volkswagen și alți producători auto se luptă să țină pasul pe măsură ce piața auto din China, cea mai mare din lume, accelerează spre un viitor electric – lăsând mărcile globale consacrate blocate pe banda lentă.
“Multe produse pentru viața de zi cu zi, dar și bunuri pentru tranziția energetică, provin acum în mare măsură din China”, a declarat biroul. De exemplu, 86% din computerele portabile importate în Germania, 67,8% din smartphone-uri și telefoane și 39,2% din bateriile litiu-ion au provenit din China în acest trimestru.
De altfel, China cel mai mare partener comercial al Germaniei din 2016.
Guvernul cancelarului german Olaf Scholz este din ce în ce mai precaut față de China, ca rival strategic și a luat în considerare o serie de măsuri pentru a reduce dependențele, în timp ce reevaluează legăturile bilaterale.
În cazul pământurilor rare – esențiale pentru construcția mașinilor electrice și a turbinelor eoliene – Germania și Uniunea Europeană în ansamblu sunt dependente în proporție de peste 90% de livrările din China, potrivit unui studiu realizat în decembrie de institutul de cercetare DIW.