Încă un terminal se construiește în Portul Constanța. Olandezii de la Steinweg ridică o facilitate pentru containere, finanțarea vine din POIM

comert import export containere Foto: Eurostat

Compania Steinweg Romania, subsidiară a conglomeratului Steinweg, cu activități în domeniul logisticii portuare, a scos la licitație în SICAP un contract de 27 milioane lei pentru construcția unei facilități de operare a containerelor și mărfurilor în zona pe care o administrează în Portul Constanța. Investiția este finanțată în mare parte din fonduri europene prin Programul Operațional Infrastructura Mare, se va desfășura pe 41 de luni și are ca scop eliminarea unor deficiențe din Port cu privire la traficul, operarea și stocarea mărfurilor. Practic, Steinweg, care se ocupă cu activități portuare specifice comerțului cu mărfuri, ca să nu mai depindă de celelalte facilități din Constanța, a decis să-și facă propriul terminal.

Steinweg este unul din marii operatori de mărfuri din lume, cu o istorie de 170 de ani și subsidiare în 50 de porturi de pe toate continentele, cu excepția Australiei. Are sediul central în Rotterdam, Olanda

„Terenul pe care se va realiza investiția este neamenajat și nu dispune de utilități, dar beneficiază de o poziție avantajoasă în incinta Portului Constanța – Sud. Capacități: lucrări de platformă portuară, S=23.050.00mp; Corp C2 – Atelier reparații auto;  Corp C3 – Copertina colectare europubele; Corp C4 – Cabina poartă intrare și ieșire; Corp C5 – Rampă control vamal; Platformă portuară cu multiple functionalități (Depozitare containere, mărfuri generale, mărfuri agabaritice, mărfuri vrac; Parcare autovehicule, auto-trenuri și utilaje; Platformă depozitare deșeuri; Platformă pentru încărcare mărfuri în containere); Platformă – cântar auto-vehicule-2 bucăți; Post trafo;  Bazine retenție ape pluviale-2 bucăți; Bariere acces intrare și iețire; Instalații electrice exterioare;  Stație mobilă carburant containerizat;  Totem publicitar”, arată licitația.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Ofertele se deschid în 20 iunie, departajarea lor se face în funcție de preț, de metodologia aleasă pentru implementarea contractului și de experiența echipei de proiect.

Este a doua mare investiție anunțată în Portul Constanța într-o lună, dovadă a interesului crescut pentru importanța în creștere a porții maritime a țării noastre. În 23 aprilie, compania privată românească JT Oil Terminal Constanța, controlată de omul de afaceri constănțean Jean-Paul Tucan, a scos la licitație în SICAP un contract de 96 milioane lei – fonduri proprii și bani atrași de la UE – pentru construcția unui nou terminal petrolier la Constanța, cu o capacitate de operare de 1 milion de tone anual. Acesta care va trebui să fie gata în maximum doi ani de la semnarea contractului cu antreprenorul general, adică la jumătatea anului 2025. Terminalul se va concentra pe descărcarea de motorine și biomotorine (diesel și biodiesel), precum și la amestecul la fața locului a celor două tipuri de carburanți, dar nu numai. Și alte tipuri de produse vor putea fi aduse aici pentru încărcare/descărcare. Beneficiarul precizează că acest terminal va deservi toată Europa Centrală și de Sud-Est, nu numai România. Cât privește țara noastră, din caietul de sarcini aflăm că va fi nevoie de din ce în ce mai multe produse petroliere, motorină în special, și produse eco, pe măsură ce avansează programele de lucrări de infastructură publică iar țara noastră este din ce în ce mai mult tranzitată de camioane de marfă, trenuri, nave fluviale și maritime.

De când a început războiul din Ucraina, Portul Constanța a devenit din ce în ce mai căutat și aglomerat, pentru că o parte din comerțul exterior al Ucrainei, în special exportul de cereale, s-a mutat pe aici.

Portul Constanța este situat pe coasta vestică a Mării Negre și are o suprafață totală de 3.926 hectare. Acesta este împărțit în trei subdiviziuni: Portul maritim, cu o capacitate de operare anuală de 100 milioane de tone, deservit de către 140 dane funcționale care permit accesul navelor cu o capacitate de până la 220.000 tdw; Portul fluvial, care permite accesul oricărui tip de navă fluvială având o capacitate de operare anuală de 10 milioane de tone; Portul turistic – punct de reper important pentru navele de pasageri care navighează în Marea Neagră.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: