Comisia Europeană a deschis o investigație împotriva Google pentru a determina dacă gugantul american a încălcat legislația europeană în domeniul publicității online, potrivit unui comunicat al executivului european.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Mai exact, Comisia verifică dacă Google și-a defavorizat competitorii în ”lanțul de aprovizionare” a spațiilor publicitare de pe motorul de căutare.

Comisia arată că piața publicității cu afișaj digital a fost de 20 de miliarde de euro în 2019 în UE.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

Investigația va determina dacă Google a distorsionat competiția prin restrângerea accesului altor companii la datele colectate de utilizatori, folosindu-le exclusiv în propriul beneficiu.

Margrethe Vestager, vicepreședinta Comisiei Europene, a declarat că Google joacă trei roluri concomitent în piața publicității online: colectează datele utilizatorilor, vinde spațiu publicitar și intermediază vânzări de publicitate online. ”Suntem îngrijorați că Google a făcut mult mai dificil accesul altor servicii rivale în așa-numitul lanț de aprovizionare digital”, a spus oficialul european.