Au început asfaltările pe Podul de la Fetești urmând ca restricțiile de pe Autostrada Soarelui să fie ridicate peste câteva zile, după așternerea covoarelor asfaltice și trasarea marcajelor, anunță CNAIR. La Podul Fetești, constructorul Maristar este în ultima etapă a reparațiilor capitale, lucrări care nu s-au terminat în mai-iunie cum se estima, ci au fost prelungite din cauza problemelor neprevăzute pe Calea II (erori de execuție din etapa de construire 1986-1987). Ridicarea restricțiilor de la Podul Fetești înseamnă și reintroducerea taxei de pod (peajul) care începe de la 13 lei pentru fiecare trecere/autoturism. Prelungirea restricțiilor de la Fetești a dus la formarea unor cozi uriașe la pe A 2 spre și dinspre Litoral, la Podul peste Brațul Borcea șoferii fiind deviați pe o singură bandă/sens. La Fetești se formează cozi foarte mari și pentru că la Podul Giurgeni (Vadu Oii) pe DN 2 A, taxa de pod se plătește exclusiv cash, la barieră. Dacă la Giurgeni-Vadu Oii, CNAIR ar fi introdus tarif electronic după modelul Fetești, atunci DN 2 A Constanța -Slobozia ar fi fost o rută utilă în zilele cele mai aglomerate, vineri, sâmbătă, duminică și luni.
,,Imagini de astăzi, 03.07.2023, de pe șantierul podului peste brațul Borcea, calea II, de pe A2 ! Așternere mixturi asfaltice.” a transmis CNAIR.
Contractele de 130 de milioane lei (fonduri europene) pentru reparațiile capitale la cele două poduri (Fetești și Cernavodă) de pe Autostrada Soarelui au fost semnate cu Maristar 2021, iar lucrările au început în primăvara 2021 având termen de finalizare de 24 de luni (exceptând sezonul estival 15 iunie-15 septembrie). Maristar este constructorul care lucrează și la noul pod de pe DN 73 Pitești – Brașov și face lucrări pentru securizarea versanților pe Transfăgărășan.