Directorul unei firme din India, criticat pentru că a înlocuit 90% din personalul de asistență cu un chatbot de inteligență artificială

inteligenta artificiala Sursa foto: Accenture

Un CEO indian este criticat după ce a declarat că firma sa a înlocuit 90% din personalul de asistență cu un chatbot de inteligență artificială (AI), scrie BBC.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Suumit Shah, fondatorul Dukaan, o firmă de comerț electronic, a scris pe Twitter că chatbotul a îmbunătățit drastic primul timp de răspuns și de rezolvare a întrebărilor clienților.

Tweetul a stârnit indignare online.

Acesta vine într-un moment în care au existat multe discuții și temeri cu privire la faptul că Inteligența Artificială le ia oamenilor locurile de muncă, în special în industria serviciilor.

Analize Economedia

Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar

Într-o serie de tweet-uri, care au peste un milion de vizualizări, Suumit Shah a scris despre decizia firmei sale de a utiliza un chatbot. El a spus că, deși concedierea personalului a fost o decizie “dificilă”, a fost “necesară”.

“Având în vedere starea economiei, start-up-urile prioritizează “profitabilitatea” în detrimentul eforturilor de a deveni “unicorni”, la fel și noi”, a scris el. El  a adăugat că asistența pentru clienți a fost o luptă pentru firmă pentru o lungă perioadă de timp și că el caută să rezolve acest lucru.

De asemenea, el a scris despre cum au construit robotul și platforma de inteligență artificială într-un interval scurt de timp, astfel încât toți clienții Dukaan să poată avea propriul asistent de inteligență artificială. El a spus că robotul răspundea la tot felul de întrebări cu viteză și acuratețe.

“În epoca satisfacției instantanee, lansarea unei afaceri nu mai este un vis îndepărtat”, a scris el. “Cu ideea potrivită, cu echipa potrivită, oricine își poate transforma visele antreprenoriale în realitate.”

Suumit Shah a adăugat, de asemenea, că firma face angajări pentru mai multe roluri.

Cu toate acestea, mulți utilizatori i-au criticat tweet-urile și l-au acuzat că a perturbat viața angajaților săi prin această decizie “fără inimă”.

“Așa cum era de așteptat, nu am găsit nicio mențiune despre cei 90% din personalul care a fost concediat. Ce asistență le-a fost oferită?”, a întrebat un utilizator.

“Poate că a fost decizia corectă pentru afacere, dar nu ar fi trebuit să se transforme într-un subiect de sărbătoare/marketing despre asta”, a spus un altul.

Suumit Shah a răspuns la un tweet spunând că “așa cum era de așteptat, cineva se va simți ofensat în numele altcuiva” și a adăugat că va posta pe LinkedIn despre asistența acordată personalului său, deoarece pe Twitter, oamenii sunt în căutare de “profitabilitate și nu de simpatie”.

În ultimii ani, instrumentele de inteligență artificială generativă, precum ChatGPT, au proliferat și au devenit mai accesibile. Au existat relatări despre organizații care au folosit aceste instrumente pentru a crește productivitatea, reducând în același timp costurile. Acest lucru i-a făcut pe lucrători să se teamă că își vor pierde locurile de muncă în favoarea tehnologiei.

În martie, Goldman Sachs a publicat un raport care arată că AI ar putea înlocui echivalentul a 300 de milioane de locuri de muncă cu normă întreagă. În India, mai multe firme investesc în inteligența artificială pentru a dezvolta produse, iar acest lucru a stârnit îngrijorări cu privire la pierderea locurilor de muncă.

 

Comentarii

  1. În timp nu va mai avea cine să le cumpere produsele. Doar dacă vor da oamenilor bani pe degeaba. Dacă tot concediază foarte puțini vor avea servicii și puterea de cumpărare va dispărea.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.