În 2022 aproximativ 70% din copiii de 10 ani din țările cu venituri mici și medii erau incapabili să citească și incapabili să înțeleagă o poveste simplă adecvată vârstei lor – în creștere de la 57% înainte de perturbarea procesului de învățământ de către pandemie, se arată într-un raport publicat anul trecut de Banca Mondială și alte instituții referitor la „sărăcie educațională”, conform terminologiei lor, scrie The New York Times, conform Agenției de presă Rador.
Aceleași instituții au complementat miercuri raportul printr-un set de recomandări cu privire la cum poate fi soluționată problema. „S-a întâmplat adesea ca societățile să nu conștientizeze amploarea crizei”, se afirmă în noul raport. Acesta a studiat 60 de țări, dintre care șapte în mod aprofundat: Cambodgia, Columbia, India, Coasta de Fildeș, Mongolia, România și Zambia.
Printre alte strategii, e recomandată „pedagogia structurată”, prin care profesorii se conformează strict unui plan de lecții și calibrează studiul în funcție de nivelul de învățare al elevului, nu în funcție de clasa în care a ajuns. Aceleași strategii au fost calificate drept „achiziții excelente” într-un raport publicat în mai de Global Education Evidence Advisory Panel.