Premierul Marcel Ciolacu a declarat marţi, la ceremonia de semnare a unor contracte finanţate prin PNRR pentru achiziţionarea de microbuze electrice destinate transportului elevilor, că le cere profesorilor să-şi facă meseria, aşa cum trebuie să o facă, scrie News.ro.
Premierul a mai spus că noua lege a salarizării va cuprinde un sistem prin care salariile vor reflecta, în mod corect, nu doar respectul cuvenit meseriei, dar şi performanţa.
„În urmă cu o lună şi jumătate, pentru prima dată în istoria Educaţiei din România, s-a alocat o sumă impresionantă prin PNRR – peste 1 miliard de euro, fără TVA, pentru dotarea a peste 5.600 de unităţi de învăţământ preuniversitar, inclusiv pentru învăţământul dual. Astăzi, mai facem un pas în direcţia unui sistem de învăţământ modern, accesibil tuturor copiilor şi tinerilor care învaţă aici. Astăzi, tot prin PNRR, alocăm încă 250 milioane de euro, fără TVA, pentru achiziţionarea a peste 1.200 de microbuze electrice destinate transportului elevilor”, a afirmat premierul Ciolacu.
Marcel Ciolacu a menţionat că, în calitate de prim-ministru, „şi-a asumat prin programul de guvernare, că Educaţia este o prioritate”.
„România poate creşte doar prin Educaţie! Doar prin tineri bine pregătiţi, ţinând cont de cerinţele pieţei muncii, această ţară se poate dezvolta. Este de datoria noastră să asigurăm condiţii decente pentru a învăţa tuturor elevilor – indiferent de locul în care s-au născut, la ţară sau la oraş, într-o zonă mai mult sau mai puţin dezvoltată economic. Mai mult însă, este tot de datoria noastră să îi ajutăm şi să îi îndrumăm pentru a alege o carieră aici, în România. Doar aşa, tinerii vor prefera să rămână, vor alege să-şi construiască un viitor aici”, a spus şeful Executivului.
Ciolacu a arătat că în prima zi a acestui an şcolar, a fost la una dintre şcolile din Bucureşti care are un sistem de învăţământ tehnologic dual bine dezvoltat.
„Am vrut să-i felicit pe atât pe elevii care au optat să înveţe o meserie, cât şi pe profesorii care se implică total astfel încât aceşti tineri să aibă asigurate, la sfârşitul şcolarizării, nu doar o diplomă recunoscută la nivel internaţional, dar şi un loc de muncă bine plătit. (..) Îmi doresc, ca premier al României, ca acest model de implicare a autorităţii locale în Educaţie să fie extins şi în zone mai puţin dezvoltate, nu doar în marile centre urbane – Bucureşti, Cluj, Vâlcea sau Oradea. Vă asigur că, în acest sens, veţi găsi mereu sprijin în mine”, a afirmat el.
„Cred că mă cunoaşteţi deja. Sunt omul care îşi respectă promisiunile. Am discutat cu profesorii, atunci când îşi strigau nemulţumirile în stradă. Împreună, am găsit soluţiile corecte nu doar pentru a reda demnitatea acestei profesii, dar şi pentru a recompensa la adevărata valoare munca depusă în formarea noilor generaţii. Statul, prin guvernul pe care îl conduc, a înţeles foarte bine cât de importantă este Educaţia dacă vrem să avem un viitor. Dacă vrem ca România să crească în continuare. De aceea, investiţiile masive în infrastructura şcolară şi în procesul didactic, asigurarea accesului pentru toţi elevii, extinderea sistemului de învăţământ tehnologic dual au fost prioritare pentru noi”, a afirmat Ciolacu. Premierul a mai arătat că aşteaptă şi de la reprezentanţii sistemului de Educaţie să întoarcă tot acest efort.
„Nu pentru mine, Marcel Ciolacu, nu pentru Guvernul pe care pentru moment în conduc, ci pentru tinerii români”, a ţinut să precizeze Ciolacu.
El a declarat că „simpla prezenţa în clasă nu este suficientă”. „Este nevoie de implicare, în clasă, nu la meditaţii, şi de îndrumare a tinerilor astfel încât, inclusiv din şcoală, aceştia să plece cu baze solide de cunoştinţe şi cu un sistem de valori bine definit. Nu cer niciunui profesor să facă lucruri imposibile, sunt perfect conştient şi de limitările existente încă în sistemul nostru de învăţământ. Le cer însă profesorilor să-şi facă meseria, aşa cum trebuie să o facă. Şi nu am glumit când am spus că noua lege a salarizării va cuprinde un sistem prin care salariile vor reflecta, în mod corect, nu doar respectul cuvenit meseriei, dar şi performanţa. Profesorii care muncesc, care îşi fac corect meseria, trebuie şi vor fi răsplătiţi”, a completat el.