Cele 100 de autobuze electrice contractate cu BMC și produse în China sunt pregătite pentru livrare și vor ajunge în București începând cu luna noiembrie, a anunțat miercuri viceprimarul Capitalei Stelian Bujduveanu. BMC este o companie din Turcia cu facilitate de producție și în Ciorogârla (Ilfov). Ulterior, producția de autobuze electrice ar putea începe și la Ciorogârla, în parteneriat cu compania chineză ZTE Smart Auto.
„Cele 100 de vehicule sunt pregătite în acest moment pentru a fi livrate către Capitală. Autobuzele au 12 metri lungime, autonomie de minim 200 km între două încărcări succesive, tracțiune complet electrică, realizată autonom cu Sistem Reîncărcabil de Stocare e Energiei Electrice (SRSEE), baterii de acumulatori, podea complet coborâtă pe toată lungimea vehiculului, trei uși duble și aer condiționat.
Noile autobuze:
– silențioase
– digitale
– confortabile
– economice
Digitalizat. Modern. Avantajos. Acesta este noul transport public din București”, spune viceprimarul Capitalei.
Inițial, în decembrie 2022, a fost desemnată câștigătoare oferta turcilor de la Karsan, cu 293 milioane lei. BMC a depus însă contestație, care a fost admisă în februarie 2023. Prin urmare, Primăria Capitalei i-a desemnat câștigători pe turcii de la BMC. Licitația a fost lansată acum un an de PMB, care era dispusă să ofere maxim 304 milioane lei pentru autobuze. Bucureștiul a primit șase oferte la licitația pentru achiziția a 100 de autobuze electrice. Ofertele veneau de la Mercedes Benz Trucks & Buses România, polonezii de la Solaris, turcii de la Otokar, Karsan și BMC și de la New Kopel, importatorul israelian al autobuzelor chinezești Byd.
BMC Truck&Bus este un producător și distribuitor de autobuze cu o facilitate de producție la Ciorogârla, lângă autostrada București-Pitești, controlat de familia Kilic, respectiv de oamenii de afaceri turci Kilic Sinan, Kilic Erhan şi Kilic Hakan. În 20 de ani, vânzările de autobuze și camioane ale BMC s–au ridicat la peste 4.000 de unități.
Două treimi din cele 1.530 de autobuze STB au durata normală de funcţionare depăşită şi poluează masiv
Primăria Capitalei mai arată că, din cele 1.530 de autobuze din parcul STB, două treimi au durata normală de funcţionare depăşită şi normele de poluare E3 şi E4 (500 autobuze Euro 3 au 15 ani vechime respectiv 500 de autobuze E4 cu 12 ani). Alte 400 de unităţi achiziţionate în 2018 sunt Euro 6 (diesel) iar cele mai „moderne” sunt autobuzele hibrid, 130 de unităţi, tot E6.