FOTO Autobuze electrice în București: Cele 100 de autobuze electrice sunt pregătite pentru livrare din China și vor ajunge la STB în noiembrie, spune viceprimarul Bujduveanu

Autobuze electrice STB

Cele 100 de autobuze electrice contractate cu BMC și produse în China sunt pregătite pentru livrare și vor ajunge în București începând cu luna noiembrie, a anunțat miercuri viceprimarul Capitalei Stelian Bujduveanu. BMC este o companie din Turcia cu facilitate de producție și în Ciorogârla (Ilfov). Ulterior, producția de autobuze electrice ar putea începe și la Ciorogârla, în parteneriat cu compania chineză ZTE Smart Auto.

„Cele 100 de vehicule sunt pregătite în acest moment pentru a fi livrate către Capitală. Autobuzele au 12 metri lungime, autonomie de minim 200 km între două încărcări succesive, tracțiune complet electrică, realizată autonom cu Sistem Reîncărcabil de Stocare e Energiei Electrice (SRSEE), baterii de acumulatori, podea complet coborâtă pe toată lungimea vehiculului, trei uși duble și aer condiționat.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Noile autobuze:

– silențioase

– digitale

– confortabile

– economice

Digitalizat. Modern. Avantajos. Acesta este noul transport public din București”, spune viceprimarul Capitalei.

Inițial, în decembrie 2022, a fost desemnată câștigătoare oferta turcilor de la Karsan, cu 293 milioane lei. BMC a depus însă contestație, care a fost admisă în februarie 2023. Prin urmare, Primăria Capitalei i-a desemnat câștigători pe turcii de la BMC. Licitația a fost lansată acum un an de PMB, care era dispusă să ofere maxim 304 milioane lei pentru autobuze. Bucureștiul a primit șase oferte la licitația pentru achiziția a 100 de autobuze electrice. Ofertele veneau de la Mercedes Benz Trucks & Buses România, polonezii de la Solaris, turcii de la Otokar, Karsan și BMC și de la New Kopel, importatorul israelian al autobuzelor chinezești Byd.

BMC Truck&Bus este un producător și distribuitor de autobuze cu o facilitate de producție la Ciorogârla, lângă autostrada București-Pitești, controlat de familia Kilic, respectiv de oamenii de afaceri turci Kilic Sinan, Kilic Erhan şi Kilic Hakan. În 20 de ani, vânzările de autobuze și camioane ale BMC s–au ridicat la peste 4.000 de unități.

„Primăria Municipiului București a relansat în SEAP licitația pentru achiziționarea a 100 de autobuze electrice și a infrastructurii de încărcare necesară acestora, pentru modernizarea transportului public în comun din Capitală. Valoarea totală estimată pentru achiziționarea celor 100 de autobuze electrice este de 304.670.300 lei fără TVA, iar finanțarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operațional Regional (POR) 2014-2020. Noile autobuze electrice vor fi din gama de 12m lungime și vor avea autonomie de minim 200 km între două încărcări succesive, tracțiune complet electrică, realizată autonom cu Sistem Reîncărcabil de Stocare e Energiei Electrice (SRSEE), baterii de acumulatori, podea complet coborâtă pe toată lungimea vehiculului, trei uși duble și aer condiționat”, a transmis în iunie 2022 PMB.

Două treimi din cele 1.530 de autobuze STB au durata normală de funcţionare depăşită şi poluează masiv

Primăria Capitalei mai arată că, din cele 1.530 de autobuze din parcul STB, două treimi au durata normală de funcţionare depăşită şi normele de poluare E3 şi E4 (500 autobuze Euro 3 au 15 ani vechime respectiv 500 de autobuze E4 cu 12 ani). Alte 400 de unităţi achiziţionate în 2018 sunt Euro 6 (diesel) iar cele mai „moderne” sunt autobuzele hibrid, 130 de unităţi, tot E6.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Să le plimbe pe câmp…plângeau gigeii că firea a luat turcești…bine că ia nicușor chinezești de la turci. Au participat atâția producători de prestigiu…nu, noi am ales toate gunoaiele…speram să am Mercedes, măcar firea a luat Mercedes după Otokar…nu… chinezești. Sper să le gareze pe câmp, și sper că lumea va evita să se suie în bombele astea. Să vezi când or lua foc. Troace făcute pe vapor…asta ne trebuie. Toate orașele bogate din România, Iași, Cluj, Brașov, Sibiu , Tg Mureș, Craiova au ales Solaris,Mercedes iar ăia mai săraci…au mers pe niște turcești…nu, noi mergem pe cele mai proaste chinezisme…ZTE…nu ajunge că fac telefoane proaste…acum autobuze…

  2. Ca și completare… astăzi a luat unul foc la Brăila…abia de 1 lună… mișto… exact astea le vom avea noi. Felicitări nicușor…ai ales cel mai prost. Ai avut Mercedes, Solaris, Otokar chiar…nu, ai ales China…cum spuneam, firea ne gazează, nicușor ne incinerează.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.