Volvo nu va mai produce mașini cu motoare pe motorină de la începutul anului viitor

Volvo Cars Sursa foto: Volvo

Constructorul auto suedez Volvo Cars a anunţat marţi că la începutul lui 2024 va scoate din producţie modelele cu motoare pe motorină, în cadrul planului său de a deveni un producător de automobile electrice, scrie Reuters.

“În câteva luni vom produce ultimul automobil Volvo propulsat de un motor pe motorină, ceea ce va face din Volvo Cars unul dintre primii constructori auto tradiţionali care face acest pas”, a informat producătorul suedez într-un comunicat de presă.

Controlat de grupul auto chinez Geely, Volvo s-a angajat ca până în 2030 să facă trecerea completă la producţia de automobile electrice.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Chiar dacă în 2019 majoritatea automobilelor vândute de Volvo în Europa erau modele diesel, în 2022 acest tip de automobile a reprezentat doar 8,9% din vânzările constructorului suedez.

În luna august a acestui an, 33% dintre automobilele vândute de Volvo au fost modele complet electrice sau hibride. Compania nu a oferit detalii cu privire la câte mașini au fost pe pe motorină şi câte pe benzină din restul de 67% .

Vânzările de automobile diesel au scăzut rapid în Europa după scandalul izbucnit la Volkswagen, care a recunoscut că a manipulat datele privind emisiile poluante ale modelelor diesel, iar constructorii auto au început să reducă treptat numărul de modele diesel disponibile în oferta lor.

Dacă în anul 2015, vehiculele diesel reprezentau mai mult de 50% din noile autoturisme vândute în Europa, în luna iunie a acestui an ponderea a scăzut la doar 14%.

Volvo Cars, o companie controlată de grupul chinez Geely, are în prezent două uzine în Europa, una în Suedia şi alta în Belgia şi până la mijlocul deceniului vrea să construiască a treia fabrică în Slovacia, pentru a-şi îndeplini ţinta de producţie de 1,2 milioane de vehicule pe an, dintre care jumătate să fie automobile electrice.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: