Compania chineză Nio a purtat discuţii exploratorii cu Mercedes-Benz pentru o relaţie care să-l determine pe producătorul german de automobile să investească în startupul vehiculelor electrice, în schimbul accesului la tehnologiile sale, au spus doi oameni cu cunoştinţe directe asupra problemei, transmite agenția Reuters, citată de News.ro.
Fondatorul şi directorul general al Nio, William Li, a discutat despre potenţiala colaborare cu CEO-ul Mercedes, Ola Kaellenius, la începutul acestui an, dorind o investiţie din partea companiei germane iar Nio să-şi împărtăşească capacităţile de cercetare şi dezvoltare cu Mercedes, au spus sursele.
Discuţiile nu au ajuns atât de departe până la discuţii cu privire la detaliile despre tehnologia care urmează să fie transferată şi potenţiala investiţie financiară, au spus aceştia.
Una dintre surse a spus că Nio a abordat Mercedes cu propunerea de asociere, dar a spus că s-a confruntat cu rezistenţă în cadrul companiei germane, care a discutat despre aceasta la nivel intern în ultimele săptămâni şi că este foarte probabil că nu va continua.
Nu a fost clar când va fi luată o decizie privind legătura.
Nio, când a fost contactată, a negat că a vorbit cu Mercedes despre o colaborare, numind-o „neadevărată”, fără a detalia.
Mercedes a spus într-un răspuns separat că, deşi nu existau planuri de colaborare cu Nio, ”Ola Kaellenius este într-un dialog regulat continuu cu diverşi lideri din industrie şi colegi, inclusiv cu William Li”.
Sursele nu au dorit să fie numite, deoarece problema este privată.
Discuţiile Nio-Mercedes se aliniază unei tendinţe de colaborare mai strânsă între producătorii auto cu tradiţie şi companii noi, deoarece companiile chineze de vehicule electrice, lipsite de numerar, caută să supravieţuiască unei industrii autohtone în consolidare, încercând să vândă inovaţii producătorilor auto consacraţi.
Companiile chineze de vehicule electrice ar putea, de asemenea, să depăşească mai uşor posibilele bariere comerciale, prin crearea unor astfel de legături.
Mulţi dintre aceştia încearcă să se repoziţioneze pentru a ajunge din urmă Tesla şi companiile chineze, pe măsură ce adoptarea vehiculelor electrice creşte rapid pe pieţele globale.
Volkswagen a încheiat acorduri ,în iulie, care i-ar permite să dezvolte în comun noi modele pentru China, cea mai mare piaţă auto din lume, bazate pe platformele de vehicule electrice ale Xpeng şi să folosească tehnologiile SAIC Motor pentru Audi.
Iar compania chineză Leapmotor a abordat companii străine, inclusiv JSW Group din India, marca VW Jetta şi Stellantis, potrivit informaţiilor din presă şi persoanelor familiarizate cu chestiunea, după ce a spus că ar dori să-şi licenţieze platformele pentru vehicule electrice, tehnologia pentru baterii şi a motorului.
Leapmotor a refuzat să comenteze această problemă.