Franţa este reticentă să amâne tarifele post-Brexit care vor afecta comerţul cu vehicule electrice

masini electrice Sursa foto: Lektri.co

Franţa este reticentă să amâne tarifele post-Brexit care vor afecta comerţul cu vehicule electrice între Marea Britanie şi Uniunea Europeană, au declarat surse guvernamentale franceze, într-o mişcare care ar putea afecta producătorii de maşini de pe ambele maluri ale Canalului Mânecii, transmite agenția Reuters, citată de News.ro.

Conform acordului comercial UE-Marea Britanie post-Brexit, vehiculele electrice trebuie să aibă 45% din componente fabricate în UE sau Marea Britanie, începând cu 2024, cu o cerinţă de 50%-60% pentru celulele şi pachetele de baterii, iar în caz contrar se vor confrunta cu tarife de import britanice sau UE de 10%.

Problema este că nici producătorii de automobile din Marea Britanie, nici cei din UE nu şi-au construit lanţurile de aprovizionare cu vehicule electrice suficient pentru a îndeplini aceste cerinţe şi au cerut ca regulile să fie amânate până în 2027.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

În ciuda faptului că producătorii francezi de maşini Renault şi Stellantis vor fi afectaţi de tarife, Franţa este reticentă să accepte o amânare, deoarece ar echivala cu redeschiderea unui acord MB-UE care a presupus atât de mult timp de negocieri, au spus doi oficiali francezi care cunosc problema.

”Cerneala este abia uscată. Ar trebui să fim foarte, foarte atenţi cu asta”, a spus un oficial, sub rezerva anonimatului.

Oficialul a spus că Franţa aşteaptă să vadă cum a evaluat Comisia Europeană problema.

Un al doilea oficial francez a spus că oficialii germani sunt mai în favoarea amânării tarifelor, dar că există ezitări la Berlin.

Un purtător de cuvânt al Comisiei Europene a declarat că acordul pentru Brexit a fost rezultatul negocierilor în care Marea Britanie şi UE au convenit asupra unui ”echilibru general al angajamentelor”, dar a spus că problemele ridicate de ambele părţi ar putea fi examinate de organismele înfiinţate prin acord.

UE este reticentă în a accepta pledoaria Marii Britanii de a amâna tarifele care se profilează, dar producătorii de automobile rămân optimişti că se poate conveni asupra unei amânări, a declarat luna trecută organismul britanic al industriei auto.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: