Cheltuielile turiştilor chinezi au crescut în timpul vacanţei de opt zile „Golden Week”, depăşind nivelul de dinaintea pandemiei şi sporind potenţial încrederea în redresarea economiei ţării, transmit Xinhua şi Reuters, scrie Agerpres.
Cheltuielile, de la hoteluri la restaurante, în vacanţa care a avut loc în perioada 29 septembrie – 6 octombrie, sunt un indicator pentru încrederea consumatorilor, în condiţiile în care economia are dificultăţi în a-şi reveni după pandemie. În timpul altei vacanţe din acest an, consumatorii nu au făcut cheltuieli majore, deşi au fost ridicate restricţiile impuse în timpul pandemiei.
Cheltuielile medii per călătorie în timpul vacanţei „Golden Week” din 2023 au ajuns la 911,6 yuani (124,86 dolari), conform calculelor Reuters pe baza datelor oficiale publicate vineri. Cheltuielile sunt mai mari decât în 2019 (830,8 yuani per călătorie, dar „Golden Week” a durat şapte zile) şi 680,6 yuani anul trecut.
Turiştii au făcut 826 milioane de călătorii în China continentală, un avans de 71,3% faţă de 2022 şi de 4,1% comparativ cu 2019. Veniturile din turismul intern în timpul vacanţei de opt zile au totalizat 753 miliarde de yuani, o creştere de 129,5% faţă de 2022 şi de 1,5% comparativ cu 2019.