Modernizarea liniei de tren Caransebeș – Timișoara – Arad: CNSC admite contestația Alstom / CFR Infrastructură nu poate semna contractul cu WeBuild

Tunel Feroviar Fenes M 100

CFR Infrastructură nu poate semna cu WeBuild contractul pentru modernizarea lotului Caransebeș – Lugoj de pe Magistrala 100 Caransebeș – Timișoara – Arad după ce contestația Alstom a fost admisă, în parte, la CNSC. Lotul 1 Caransebeș – Lugoj este ultimul mare contract feroviar din PNRR rămas fără constructor, iar calendarul PNRR prevede semnarea contractelor până la sfârșitul anului. În contestația depusă, Alstom cere CNSC să anuleze desemnarea câștigătorului (WeBuild) din 22 august și reevaluarea punctajului pentru factorul de evaluare „managerul de proiect”, Compania Alstom susținând că a fost incorect depunctată.

Vineri, 13 octombrie, la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor, companiei Alstom i s-a admis contestația, iar CFR Infrastructură trebuie să facă o nouă reevaluare. Licitația pentru proiectarea lotului 1 Caransebeș – Lugoj (aproximativ 40 km) a fost lansată în iunie 2021. După mai multe rânduri de contestații, CFR Infrastructură a desemnat din nou WeBuild câștigătorul contractului de 1,4 miliarde lei, însă pe 29 august Alstom a depus contestație la CNSC.

Tronsonul Caransebeş – Lugoj care face parte acum din Magistrala Bucureşti – Orşova – Caransebeş- Timişoara a fost deschis circulaţiei feroviare în 1876 şi electrificat în 1975. „Şina prezintă un grad avansat de uzură a ciupercii, ştirbituri, bavurări, patinări şi desprinderi de material. Există joante care nu mai asigură continuitatea suprafeţei de rulare, capetelor şinelor tasate”, arată CFR în Caietul de Sarcini. Durata contractului este de 102 luni din care 6 luni proiectare, 36 luni execuţie şi 60 garanţia. Tot în caietul de sarcini, CFR Infrastructură obligă constructorul să lucreze non stop pe şantier: „Pentru a se încadra în termenul de execuţie stabilit, în funcţie de stadiul lucrărilor şi de graficul asumat, Antreprenorul trebuie să asigure permanenţa executării lucrărilor 24 de ore din 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână”.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

„CFR SA a desemnat oferta câștigătoare la procedura de licitaţia publică pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de modernizare pe secțiunea Caransebeș – Lugoj (lotul 1), aferentă obiectivului “Modernizarea liniei CF Caransebeș – Timișoara – Aradˮ, pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.

Oferta financiară depusă de Asocierea WEBUILD SPA – SALCEF SPA, în valoare de 1.367.674.772,56 lei, fără TVA, a fost desemnată câștigătoare, contractul de achiziţie publică urmând a fi încheiat şi semnat de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii.

Sursa de finanţare a fost identificată și va fi asigurată prin Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil.

Obiective principalele ale programului de modernizarea sunt:

– îmbunătățirea geometriei traseului și sporirea capacității portante a căii pentru a permite circulația trenurilor cu viteza de până la 160 km/h;

modernizarea staţiilor şi haltelor de mişcare, adaptând capacitatea de exploatare la volumul de trafic şi la necesităţile tehnologice;

– modernizarea clădirilor staţiilor de călători, construirea de pasarele şi ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;

– înlocuirea de poduri, podeţe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătăţirea terenului de fundare și a terasamentelor;

– dublarea liniei pe toată lungimea;

– instalaţii de centralizare electronică şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);

– modernizarea echipamentului de telecomunicaţii”, a transmis CFR Infrastructură în iunie 2022, la desemnarea câștigătorului.

Pe M 100 Caransebeș – Timișoara – Arad sunt contracte semnate pentru loturile 2, 3 și 4 (cu FCC și WeBuild), iar pe M 300 Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor toate cele patru mari contracte din PNRR sunt semnate cu Alstom, Arcada, FCC și WeBuild.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.