Pas înapoi pentru modernizarea liniei de tren Caransebeș-Lugoj : CNSC admite contestația Alstom la contractul de 1,3 miliarde lei câștigat de Astaldi

CFR Sursa Foto : CFR Infrastructură

Contractul pentru modernizarea primului lot al Magistralei feroviare Caransebeș-Timișoara-Arad nu poate fi semnat cu Astaldi (Italia) după ce Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor -CNSC a admis contestația asocierii Alstom-Arcada-EuroConstruct pe care liderul Alstom a depus-o pe 5 iulie. Linia Caransebeș-Arad este cel mai mare proiect de modernizare feroviară prin PNRR, cu o alocare de Lotul 1, Caransebeș-Lugoj cu o lungime de 40 km. a fost câștigat de asocierea de firme italiene Astaldi-Salcef pe 23 iunie cu o ofertă de 1,3 miliarde de lei.

Ministerul Transporturilor și Compania CFR Infrastructură au semnat luni, 22 august contractul de finanțare pentru modernizarea liniei de tren Caransebeș-Timișoara-Arad, cea mai mare investiție feroviară finanțată prin PNRR. Linia Caransebeș-Timișoara-Arad are o lungime de 162 de kilometri, cuprinde 4 loturi, iar lucrările de reabilitare se fac pentru o viteză maximă de 160 km/h. Pe trei din cele patru loturi CFR Infrastructură a desemnat Astaldi câștigătoare în timp ce pe lotul 2 pe spaniolii de la FCC. Deocamdată, nu este semnat niciun contract fiind depuse și contestații.

Lotul 1: Caransebeș – Lugoj (Constructor Astaldi)

Lotul 2: Lugoj – Timișoara Est (Constructor FCC)

Lotul 3: Timișoara Est – Ronaț Triaj Gr. D ( Astaldi)

Lotul 4: Ronaţ Triaj Gr. D – Arad (Astaldi)

Decizia CNSC pentru lotul 1, Caransebeș-Lugoj : 

,,Consiliul Decide : Admite contestația formulată de către Alstom Transport SA în calitate de lider al Asocierii RailWorks formată din Alstom Transport SA – Arcada Company SA- EuroConstruct Trading SA …în contradictoriu cu Compania Națională Căi Ferate CFR SA. Anulează în tot adresa nr. 17.A/1/91/23.06.2022, privind comunicarea
rezultatului procedurii, lotul 1. Obligă entitatea contractantă COMPANIA NAŢIONALĂ DE CĂI FERATE „CFR” S.A. la transmiterea către ALSTOM TRANSPORT S.A., în calitate de lider al asocierii RailWorks formată din ALSTOM TRANSPORT S.A. – ARCADA COMPANY S.A. – EURO CONSTRUCT TRADING 98 S.R.L. a unei noi comunicări
privind rezultatul procedurii de atribuire, lotul 1, cu respectarea întocmai a Pagina 2 din 3 celor consemnate mai sus și a legislației aplicabile privind achizițiile sectoriale, în termen de 15 zile de la data primirii prezentei decizii.
Respinge cererea de intervenție formulată de către WEBUILD S.p.A., în calitate de lider al asocierii WEBUILD S.p.A. – SALCEF S.p.A., cu privire la contestația formulată de către ALSTOM TRANSPORT S.A., în calitate de lider al asocierii RailWorks formată din ALSTOM TRANSPORT S.A. – ARCADA COMPANY S.A. – EURO CONSTRUCT TRADING 98 S.R.L., ca nefondată. Respinge cererea contestatorului ALSTOM TRANSPORT S.A., în calitate de lider al asocierii RailWorks formată din ALSTOM TRANSPORT S.A. ARCADA COMPANY S.A. – EURO CONSTRUCT TRADING 98 S.R.L. privind
obligarea entității contractante COMPANIA NAŢIONALĂ DE CĂI FERATE „CFR” S.A. la plata cheltuielilor efectuate cu soluționarea contestației, ca nefondată. Prezenta decizie este obligatorie pentru părți.” DECIZIA CNSC.

Tronsonul Caransebeş – Lugoj care face parte acum din Magistrala Bucureşti – Orşova – Caransebeş- Timişoara a fost deschis circulaţiei feroviare în 1876 şi electrificat în 1975. ,,Şina prezintă un grad avansat de uzură a ciupercii, ştirbituri, bavurări, patinări şi desprinderi de material. Există joante care nu mai asigură continuitatea suprafeţei de rulare, capetelor şinelor tasate” arată CFR în Caietul de Sarcini. Durata contractului este de 102 luni din care 6 luni proiectare, 36 luni execuţie şi 60 garanţia. Tot în caietul de sarcini, CFR Infrastructură obligă constructorul să lucreze non stop pe şantier : ,,Pentru a se încadra în termenul de execuţie stabilit, în funcţie de stadiul lucrărilor şi de graficul asumat, Antreprenorul trebuie să asigure permanenţa executării lucrărilor 24 de ore din 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână

Sursa Foto : CFR Infrastructură

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *