Producătorul suedez de electrocasnice Electrolux a decis să continue să îşi reducă costurile, cu un plan vizând renunţarea la încă 6,5% din forţa de muncă, în contextul în care presiunile pe partea de preţuri îi împiedică pe consumatori să cumpere electrocasnice noi, transmite Bloomberg.
Electrolux îşi va reduce efectivele cu încă 3.000 de persoane, dintr-un total de aproximativ 46.000 de angajaţi, a informat vineri compania suedeză. Noile concedieri se vor adăuga celor aproximativ 4.000 de posturi eliminate, în conformitate cu un program anunţat în luna octombrie a anului trecut, şi care sunt finalizate în proporţie de 95%, a precizat directorul general Jonas Samuelson.
“Acesta este un program complet nou de restructurări. Estimăm că această situaţie de cerere slabă va persista pe termen scurt”, a declarat Jonas Samuelson. Potrivit acestuia, rivalii asiatici s-au confruntat cu presiuni inflaţioniste mult mai reduse decât companiile din Europa şi America de Nord, ceea ce le conferă un spaţiu de manevră mai mare pentru a reduce preţurile. Dacă la această situaţie se adaugă cererea slabă din China şi restul lumii, Electrolux este presat să reacţioneze, susţine Samuelson.
Cotaţia acţiunilor Electrolux a scăzut cu aproape 14% la bursa de la Stockholm, ceea ce duce declinul înregistrat în acest an la aproape 35%.
Electrolux vinde maşini de spălat, frigidere şi aragazuri sub mărcile Electrolux, AEG, Zanussi şi Frigidaire.
Compania este prezentă în România din 1995 prin divizia de vânzări şi marketing în Bucureşti, precum şi prin fabrica de aragazuri de la Satu Mare, la care deţine 99,52% din acţiuni.