Grupul Mol, rezultate financiare în scădere cu 33% în al treilea trimestru din 2023

benzinarie mol carburant pompa alimentare ful Sursa foto: Facebook/ MOL

Rezultatele financiare înregistrate de Grupul MOL în T3 2023 au fost de 976 milioane dolari, în scădere cu 33% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit unui comunicat de presă.

Conform comunciatului, taxele guvernamentale rămân la un nivel semnificativ în totalul rezultatelor şi reprezintă jumătate din Clean CCS EBITDA în primele trei trimestre ale anului 2023, incluzând o nouă taxă pe CO2 introdusă în Ungaria retroactiv de la 1 ianuarie 2023.

Ca urmare, în perioada cuprinsă între T1 şi T3 2023, Clean CCS EBITDA a ajuns la 2,1 miliarde de dolari, ceea ce a permis MOL să îşi majoreze estimarea Clean CCS EBITDA pentru întregul an 2023 la aproximativ 2,8 miliarde de dolari, de la ţinta anterioară de 2,5 miliarde de dolari.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

„În acest context, suntem în poziţia de a majora previziunile noastre referitoare la rezultatul EBITDA, deoarece rămânem optimişti că modelul nostru de afaceri integrat şi rezilient în context de criză, alături de operaţiunile eficiente, vor contrabalansa condiţiile volatile de pe piaţă şi de reglementare. De asemenea, ne angajăm să ne continuăm procesul de transformare şi să ne ridicăm la înălţimea aşteptărilor în ceea ce priveşte rolul nostru în securitatea aprovizionării în regiunea Europei Centrale şi de Est”, a afirmat Zsolt Hernadi, CEO şi Chairman al MOL.

În segmentul Upstream, rezultatul EBITDA a crescut cu 97% în T3 comparativ cu trimestrul anterior, ajungând la 195 de milioane dolari, în contextul în care valoarea taxei excepţionale a fost mai mică, pentru că în T2 a fost înregistrată o contribuţie de 122 de milioane de dolari.

„Producţia de hidrocarburi a scăzut uşor în T3 în contextul evenimentelor temporare, ajungând la o medie de 90,01 mboepd în primele trei trimestre, menţinând ţinta de producţie de la nivelul întregului an 2023 la 90 mboepd”, se mai precizează în comunicat.

În segmentul Downstream, profitul operaţional Clean CCS EBITDA a înregistrat o revenire comparativ cu trimestrul anterior, datorită marjelor de rafinare şi impactului generat de taxele excepţionale mai mici, care au ajuns la 469 de milioane de dolari în T3.

„Chiar şi în acest context, rezultatul reprezintă o scădere cu 37% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, ca urmare a marjelor de rafinare mai mari, diferenţei dintre marjele Brent-Ural şi contribuţiei negative generată din petrochimie. Taxele excepţionale din ţările din Europa Centrală şi de Est au continuat să afecteze profitabilitatea acestui segment în al treilea trimestru din 2023, prin taxa nou introdusă pentru CO2 în Ungaria, în timp ce contextul de pe piaţa de petrochimie a rămas nefavorabil şi a continuat să afecteze negativ CCS EBITDA”, au mai precizat reprezentanţii companiei.

Potrivit sursei citate, segmentul Consumer Services a generat rezultate încurajatoare, în contextul în care EBITDA a crescut la 250 milioane de dolari în T3, înregistrând un avans de 107% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.

„Alături de relaxarea reglementărilor privind plafonarea preţurilor şi marjele combustibililor, rezultatul a fost susţinut preponderent de efectele anorganice determinate de extinderea reţelei MOL în Polonia şi Slovenia, care a adăugat aproape 400 de milioane de litri la volumele vândute în al treilea trimestru în 2023″, se menţionează în comunicat.

De asemenea, rezultatul a fost susţinut de cererea mare din partea consumatorilor, de extinderea în continuare a contribuţiei non-fuel, precum şi de succesul programului de loialitate MOL Move, care a atins peste 1 milion de abonaţi în Ungaria şi peste 700.000 în Polonia.

Grupul MOL este o companie internaţională integrată de petrol, gaze naturale, petrochimie şi retail, cu sediul central în Budapesta, Ungaria. Are operaţiuni în peste 30 de ţări, o forţă de lucru formată din 25.000 de angajaţi în întreaga lume şi peste 100 de ani de experienţă în industrie. Grupul MOL controlează trei rafinării şi două unităţi petrochimice la nivelul managementului integrat al lanţului de aprovizionare în Ungaria, Slovacia şi Croaţia. Compania are, de asemenea, o reţea de peste 2.400 de staţii de servicii în 10 ţări din Europa Centrală şi de Sud-Est.

În prezent, activităţile de producţie se desfăşoară în 7 ţări, iar cele de explorare în 10 ţări. MOL şi-a luat angajamentul de a-şi transforma operaţiunile tradiţionale bazate pe combustibili fosili într-un model de afaceri sustenabil, cu emisii scăzute de carbon, şi aspiră să devină neutră din punctul de vedere la emisiilor de carbon nete până în 2050, contribuind totodată la formarea economiei circulare cu emisii scăzute de carbon în Europa Centrală şi de Est.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: