Nike a anunțat joi că va reduce costurile cu 2 miliarde de dolari în următorii trei ani, inclusiv disponibilizări, în contextul în care are „perspective de venituri mai slabe pentru a doua jumătate a anului” la începutul anului 2024, scrie The Hill.
Producătorul de încălțăminte a precizat că anticipează o cerere mai slabă din partea consumatorilor în următoarele luni, în pofida semnelor pozitive continue ale economiei americane care a depășit drastic așteptările economiștilor.
Directorul financiar al Nike, Matt Friend, a dat vina pe economia globală în cadrul apelului privind rezultatele companiei, spunând că încetinirea vânzărilor în China și Europa este cauza așteptărilor reduse.
Compania a raportat joi schimbări mici în veniturile din al doilea trimestru în general, în creștere cu aproximativ 1%, dar a spus că următorul trimestru ar putea aduce o scădere a creșterii negative a veniturilor.
Friend a anunțat, de asemenea, cheltuieli între 400 și 450 de milioane de dolari ”în principal legate de costurile de concediere” în următorul trimestru. Nu este clar câți angajați vor fi concediați sau de la ce unități.
Temerile de un an de zile privind o recesiune iminentă în SUA s-au estompat în ultimele luni, deoarece inflația continuă să scadă, iar șomajul rămâne scăzut. Cheltuielile de consum s-au menținut la un nivel ridicat până în primele părți ale sezonului de cumpărături de sărbători 2023.
Dar, la nivel mondial, alte economii sunt în urma Statelor Unite. În China, scăderea cheltuielilor de consum reprezintă un semnal de alarmă pentru o potențială stabilitate economică viitoare.
Friend a încheiat teleconferința cu o pledoarie motivațională pentru investitori. În urma rezultatelor, acțiunile Nike au scăzut vineri cu 11 procente.
„Deși ne așteptăm ca mediul operațional să rămână dinamic, am mai fost aici și știm că astfel de momente sunt cele în care Nike operează și execută cel mai bine”, a spus el. „Vom rămâne în ofensivă, vom gestiona riscurile, vom optimiza oportunitățile și ne vom valorifica punctele forte pentru a crea o diferență și mai mare de competitivitate.”