Vânzările grupului Jumbo, prezent și în România, au crescut cu aproximativ 14% în cursul anului 2023 față de 2022, depășind bariera de 1 miliard și estimarea conducerii, pentru o creștere a cifrei de afaceri cu +12% , după cum a anunțat astăzi compania la Bursa din Atena, scrie publicația greacă Business Daily.
Ultima lună a anului 2023 s-a încheiat pentru grupul Jumbo cu o creștere a cifrei de afaceri de aproximativ +9% , comparativ cu decembrie 2022.
Potrivit anunțului, evoluția vânzărilor – în perioada festivă a Crăciunului și a Anului Nou – a dovedit corectitudinea alegerii strategice a grupului Jumbo , de a menține prețurile la niveluri corespunzătoare veniturilor publicului consumator.
Ținând cont de disponibilitățile de numerar și echivalente la 31.12.2023, în valoare de aproximativ 431 de milioane de euro , Consiliul de Administrație a decis, în ședința din 16 ianuarie 2024, să procedeze la invitarea acționarilor Jumbo la o Adunare Generală Extraordinară în data de 7 februarie 2024 pe tema luării unei decizii de distribuire de numerar, care va face parte din rezervele extraordinare din profiturile impozitate și nedistribuite din anii anteriori, în valoare de 0,60 euro brut pe acțiune .
Evoluția vânzărilor din decembrie 2023 în detaliu
Grecia:
În decembrie 2023, vânzările nete ale societății-mamă (excluzând tranzacțiile intra-companie) au crescut cu aproximativ +4%.
În general, pentru 2023, vânzările nete ale societății-mamă – excluzând tranzacțiile intracompanie – au înregistrat o creștere de aproximativ +14% față de 2022. Din cauza inundațiilor fără precedent de la începutul lunii septembrie, unul dintre cele două magazine din Larissa și magazinul din Karditsa rămân închise în scopul renovării și redeschiderii complete a acestora.
Cipru:
Vânzările magazinelor în decembrie 2023 au crescut cu aproximativ 4% față de decembrie 2022.
În total, vânzările magazinelor din Cipru pentru anul 2023 au crescut cu aproximativ +11%, comparativ cu anul precedent.
Bulgaria:
Vânzările în rețea au înregistrat o creștere de aproximativ +12% în decembrie 2023, comparativ cu luna corespunzătoare a anului trecut.
În total, vânzările din Bulgaria pentru anul 2023 au crescut cu aproximativ 13%.
România:
Vânzările din rețea, precum și cele din magazinul online (www.ejumbo.ro) au înregistrat o creștere de aproximativ +18% în decembrie 2023, comparativ cu luna corespunzătoare a anului trecut.
În total, vânzările din România pentru anul 2023 sunt în creștere cu aproximativ +15% față de anul precedent.
Dezvoltarea unei rețele de magazine
Pentru 2024 , obiectivul Grupului este de a opera încă trei supermagazine în România și un supermagazin în Cipru.
În 2023 au fost operaționale magazinul online al Grupului din România, noul supermagazin deținut în orașul Iași (România) și noul supermagazin închiriat din centrul orașului Plovdiv (Bulgaria).
La 31 decembrie 2023, grupul Jumbo avea 85 de magazine, din care 53 în Grecia, 5 în Cipru, 10 în Bulgaria și 17 în România.
În plus, grupul deține magazine online în Grecia, Cipru și România. Prin intermediul parteneriatelor, grupul este prezent cu 36 de magazine purtând marca Jumbo , în 7 țări (Albania, Kosovo, Serbia, Macedonia de Nord, Bosnia, Muntenegru și Israel).