CFR Infrastructură a aprobat o prelungire cu 5 luni, până în iunie 2024 a contractelor cu proiectantul Baicons pentru studiul de fezabilitate și proiect tehnic necesare modernizării secțiunilor dintre București, Roșiorii de Vede și Craiova pe Magistrala 100 București-Craiova-Timișoara. Contractele au fost semnate în decembrie 2021 cu Baicons pentru 74 milioane lei și aveau termen inițial de finalizare 23 de luni. De la București (Gara de Nord) la Craiova cele mai rapide trenuri parcurg distanța de 209 km. în 3 32 minute (IR 72) iar cele Regio Expres sau Regio între 4 și 5 ore.
După mai multe acte adiționale care includ și introducerea subcontractanților, CFR Infrastructură a prelungit durata contractelor pentru studiile de fezabilitate și proiectare până în iunie 2024, procentul de realizare pentru documentațiile tehnice fiind de 67 %. Proiectele vizează creșterea vitezei de circulație la 160 km/h. pentru trenurile de călători respectiv 120 km/h. pentru garniturile de marfă.
,,Actul aditional nr.9 din 20.02.2024 – Durata prezentului Contract sectorial de servicii se prelungește cu 5 luni. Durata prezentului Contract sectorial de servicii este de 34 luni de la data Ordinului de începere a serviciilor, conform Caietului de Sarcini.” -se arată în SEAP.
Prima secțiune, de la București la Roșiori Nord are o lungime de 96 de kilometri, iar pe traseu se fac și lucrări rapide pentru ridicarea restricțiilor de viteză cu fonduri din PNRR. Pentru a doua secțiune, de la Roșiori Nord la Craiova lungimea este de 110 km. Pentru secțiunea Craiova-Caransebeș (225 km.) CFR Infrastructură așteaptă o nouă Hotărâre de Guvern pentru actualizarea indicatorilor tehnico-economici, la prima licitație nefiind depusă nicio ofertă. Pentru secțiunea PNRR Caransebeș-Timișoara-Arad sunt semnate toate cele 4 contracte.