Inditex, proprietarul magazinelor Zara, a raportat o creştere de 30% a profitului

Zara Plaza Romania Sursa foto: Zara

Grupul spaniol Inditex, proprietarul magazinelor Zara, a raportat o creştere de 30% a profitului net în anul fiscal care s-a încheiat la 30 ianuarie 2024, deoarece a oferit preţuri mai competitive decât rivalele sale, transmite agenția Reuters, citată de Agerpres.

Profitul net anual s-a situat la 5,4 miliarde de euro (5,9 miliarde de dolari), în linie cu estimările analiştilor, a anunţat miercuri cel mai mare retailer de îmbrăcăminte din lume.

Inditex şi-a extins anul trecut avansul faţă de grupul suedez H&M datorită abilităţii sale de a livra mai rapid cele mai recente tendinţe din modă, de la furnizorii din apropiere, şi de a vinde mai multe haine la preţuri mai ridicate către cumpărătorii cu venituri mari. Aceste măsuri au ajutat compania spaniolă să nu fie afectată de creşterea rapidă a grupului chinez Shein.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Vânzările din magazine şi cele online au crescut cu 10%, în linie cu estimările analiştilor, ajungând la nivelul record 35,9 miliarde de euro, în perioada februarie 2023 – ianuarie 2024. Totuşi, ritmul de creştere a vânzărilor este mai redus decât avansul de 17,5% înregistrat în anul precedent, în condiţiile în care majorările de preţuri s-au moderat în ritm anual.

Marca de bază a Inditex – Zara – a început să majoreze preţurile mai devreme decât H&M, ca răspuns la inflaţia ridicată şi a sporirii ofertelor pentru cumpărătorii cu venituri mari.

Pe lângă Zara, Inditex deţine şi lanţurile de magazine Massimo Dutti, Pull & Bear, Bershka, Stradivarius şi Oysho.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: