Inditex, proprietarul magazinelor Zara, a raportat o creştere de 30% a profitului

Zara Plaza Romania Sursa foto: Zara

Grupul spaniol Inditex, proprietarul magazinelor Zara, a raportat o creştere de 30% a profitului net în anul fiscal care s-a încheiat la 30 ianuarie 2024, deoarece a oferit preţuri mai competitive decât rivalele sale, transmite agenția Reuters, citată de Agerpres.

Profitul net anual s-a situat la 5,4 miliarde de euro (5,9 miliarde de dolari), în linie cu estimările analiştilor, a anunţat miercuri cel mai mare retailer de îmbrăcăminte din lume.

Inditex şi-a extins anul trecut avansul faţă de grupul suedez H&M datorită abilităţii sale de a livra mai rapid cele mai recente tendinţe din modă, de la furnizorii din apropiere, şi de a vinde mai multe haine la preţuri mai ridicate către cumpărătorii cu venituri mari. Aceste măsuri au ajutat compania spaniolă să nu fie afectată de creşterea rapidă a grupului chinez Shein.

Analize Economedia

economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Vânzările din magazine şi cele online au crescut cu 10%, în linie cu estimările analiştilor, ajungând la nivelul record 35,9 miliarde de euro, în perioada februarie 2023 – ianuarie 2024. Totuşi, ritmul de creştere a vânzărilor este mai redus decât avansul de 17,5% înregistrat în anul precedent, în condiţiile în care majorările de preţuri s-au moderat în ritm anual.

Marca de bază a Inditex – Zara – a început să majoreze preţurile mai devreme decât H&M, ca răspuns la inflaţia ridicată şi a sporirii ofertelor pentru cumpărătorii cu venituri mari.

Pe lângă Zara, Inditex deţine şi lanţurile de magazine Massimo Dutti, Pull & Bear, Bershka, Stradivarius şi Oysho.