Dubai Ports (DP) World România, unul dintre cei mai mari operatori portuari din lume, a construit şi pus în funcţiune un terminal intermodal la Aiud, județul Alba, care va deservi firme din zona Transilvaniei. Terminalul, aflat în apropierea nodului rutier al autostrăzii A 10 Sebeş – Turda şi a magistralei feroviare 300, a primit deja primele containere aduse pe cale ferată din portul Constanţa. Inaugurarea oficială a terminalului este programată pentru luna mai, scrie Ziarul Unirea.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Terminalul a fost construit pe un teren pus la dispoziţie de administraţia locală din Miraslău, la 10 kilometri de Aiud.

Ziarul Unirea notează, citându-l pe managerul terminalului, Adrian Horneţ, că terminalul a devenit operaţional începând din 19 martie, când au fost descărcate primele containere de pe vagoane sosite de la Constanţa.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Horneţ a precizat că inaugurarea oficială a terminalului va avea loc pe 17 mai, dar până la data deschiderii oficiale aici se vor face operaţiuni cu mărfuri.

„Pe lângă terminalul intermodal care va acoperi o suprafaţă de peste 8 hectare, parcul logistic va cuprinde şi diverse alte facilităţi pentru producţie şi viitoare dezvoltări logistice care vor ocupa o suprafaţă totală de aproape 27 de hectare. Terminalul va deservi companiile cu activitate de producţie şi comercianţii din judeţele Alba, Bistriţa-Năsăud, Cluj, Hunedoara, Mureş şi Sibiu şi va conecta, prin transport feroviar sau rutier, parcul logistic de Marea Neagră, prin Portul Constanţa, iar în vest, către alte porturi din Europa, marfa ajungând apoi oriunde în lume”, scrie Ziarul Unirea.

Iniţial, terminalul va fi deservit de 30 de angajaţi, dar investitorul şi-a propus ca în 10 ani numărul salariaţilor să ajungă la 300-400. În primii 3 ani, vor putea fi operate 6 trenuri săptămânal, terminalul având o capacitate de 50.000 de containere pe an, cu o capacitate de stocare de 3.000 de containere.

Viitorul terminal va reprezenta un centru logistic și comercial major, fiind situat lângă autostrada A 10 cu conexiune la infrastructura de cale ferată electrificată, aproape de Alba Iulia și Cluj-Napoca, acces la aeroportul „Avram Iancu” și la 210 kilometri de granița cu Ungaria.