Compania de logistică DP World a pus în funcţiune terminalul intermodal de lângă Aiud

sultanul Ahmed Bin Sulayem Sursa foto: dpworld.com

Dubai Ports (DP) World România, unul dintre cei mai mari operatori portuari din lume, a construit şi pus în funcţiune un terminal intermodal la Aiud, județul Alba, care va deservi firme din zona Transilvaniei. Terminalul, aflat în apropierea nodului rutier al autostrăzii A 10 Sebeş – Turda şi a magistralei feroviare 300, a primit deja primele containere aduse pe cale ferată din portul Constanţa. Inaugurarea oficială a terminalului este programată pentru luna mai, scrie Ziarul Unirea.

Terminalul a fost construit pe un teren pus la dispoziţie de administraţia locală din Miraslău, la 10 kilometri de Aiud.

Ziarul Unirea notează, citându-l pe managerul terminalului, Adrian Horneţ, că terminalul a devenit operaţional începând din 19 martie, când au fost descărcate primele containere de pe vagoane sosite de la Constanţa.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Horneţ a precizat că inaugurarea oficială a terminalului va avea loc pe 17 mai, dar până la data deschiderii oficiale aici se vor face operaţiuni cu mărfuri.

„Pe lângă terminalul intermodal care va acoperi o suprafaţă de peste 8 hectare, parcul logistic va cuprinde şi diverse alte facilităţi pentru producţie şi viitoare dezvoltări logistice care vor ocupa o suprafaţă totală de aproape 27 de hectare. Terminalul va deservi companiile cu activitate de producţie şi comercianţii din judeţele Alba, Bistriţa-Năsăud, Cluj, Hunedoara, Mureş şi Sibiu şi va conecta, prin transport feroviar sau rutier, parcul logistic de Marea Neagră, prin Portul Constanţa, iar în vest, către alte porturi din Europa, marfa ajungând apoi oriunde în lume”, scrie Ziarul Unirea.

Iniţial, terminalul va fi deservit de 30 de angajaţi, dar investitorul şi-a propus ca în 10 ani numărul salariaţilor să ajungă la 300-400. În primii 3 ani, vor putea fi operate 6 trenuri săptămânal, terminalul având o capacitate de 50.000 de containere pe an, cu o capacitate de stocare de 3.000 de containere.

Viitorul terminal va reprezenta un centru logistic și comercial major, fiind situat lângă autostrada A 10 cu conexiune la infrastructura de cale ferată electrificată, aproape de Alba Iulia și Cluj-Napoca, acces la aeroportul „Avram Iancu” și la 210 kilometri de granița cu Ungaria.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. E interesant ce se zice ca se face acolo.
    Dar pana la granita cu Ungaria e cale lunga!
    Nici in 10 ani autostrada de la Cluj la Oradea nu va fi!
    Poate un ciot!😡

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.