La doar câteva zile după ce producătorul chinez de smartphone-uri Xiaomi a lansat primul său vehicul electric, cumpărătorii au fost anunțați că ar putea fi nevoiți să aștepte până la șase luni pentru ca mașina lor să fie livrată, scrie BBC.
Capturi de ecran pe rețelele de socializare chinezești arată cum firma îi sfătuiește pe cumpărători că ar putea dura 27 de săptămâni pentru a livra SU7 Max.
Compania a declarat anterior că precomenzile au atins 88.898 de exemplare în 24 de ore de la începerea preluării comenzilor joi. Gigantul tehnologic, care este al treilea cel mai mare vânzător de smartphone-uri din lume, cu o cotă de piață de aproximativ 12%, se confruntă cu rivali din domeniul vehiculelor electrice, inclusiv Tesla și BYD, pe cea mai mare piață de automobile din lume.
Modelul standard SU7 are un preț de 215.900 de yuani (29.872 de dolari), iar versiunea Max costă 299.900 de yuani.
Prețul de pornire în China pentru Model 3 de la Tesla este de 245.900 yuani.
SU7, care a atras comparații cu modelele Taycan și Panamera de la Porsche, are o autonomie minimă de 700 km, depășind-o pe cea de 567 km a lui Tesla Model 3.
Ca parte a campaniei de promovare a SU7, Xiaomi a lansat și versiuni speciale ale mașinii, denumite Founder’s Edition, care vin cu cadouri gratuite, precum frigidere.
Duminică, directorul executiv al gigantului tehnologic, Lei Jun, a declarat într-o postare pe Weibo că va deschide o a doua rundă de vânzări pentru Founder’s Edition.
Firma speră ca sistemul de operare comun al SU7 cu telefoanele, laptopurile și alte dispozitive ale sale să atragă clienții existenți.
EV-urile Xiaomi sunt fabricate de o unitate a producătorului auto de stat BAIC Group, la o fabrică din Beijing care poate produce până la 200.000 de vehicule pe an.
Dar această mișcare vine în contextul în care creșterea vânzărilor de vehicule electrice a încetinit la nivel global, declanșând un război al prețurilor.
Tesla, care este condusă de multimiliardarul Elon Musk, a redus costul mașinilor sale în China cu mii de dolari în ultimele luni, în timp ce rivalii locali, precum BYD, cel mai bine vândut producător de VE din lume, au redus prețurile.
Un alt semnl provocărilor cu care se confruntă firmele de tehnologie care doresc să producă mașini electrice a venit din partea Apple, care a anunțat luna trecută că și-a anulat planurile de a construi un VE.
Săptămâna trecută, BYD a înregistrat profituri anuale record, dar a declarat că creșterea a încetinit spre sfârșitul anului trecut.
Producătorul de mașini electrice Nio, cu sediul la Shanghai, și-a redus, de asemenea, prognoza pentru livrările din primul trimestru, deoarece consumatorii și-au restrâns cheltuielile pe măsură ce creșterea economică a Chinei slăbește.
Gigantul american Tesla, producător de vehicule electrice, urmează să anunțe în această săptămână cifrele privind livrările pentru primele trei luni ale anului 2024. Acțiunile Tesla au scăzut cu aproape 30% în primul trimestru.
Xiaomi a declarat că va investi 10 miliarde de dolari în afacerea sa cu vehicule în următorii 10 ani.