Veteranul modei italiene Giorgio Armani, în vârstă de 89 de ani, care a apărat întotdeauna cu înverșunare independența grupului său de lux, nu mai exclude o vânzare sau o listare la bursă odată ce nu va mai fi la conducere, scrie boursorama.com.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

“Independența față de marile grupuri ar putea fi în continuare o valoare motrice pentru grupul Armani în viitor, dar nu cred că pot exclude nimic”, a declarat Armani într-un interviu pentru Bloomberg publicat vineri.

“Nu iau în considerare în prezent o preluare de către un mare conglomerat de lux”, dar “nu vreau să exclud nimic a priori, pentru că nu ar fi un comportament foarte antreprenorial”, a explicat el.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

În ceea ce privește o listare la bursă, “nu am discutat încă despre asta”, dar “este o opțiune care ar putea fi luată în considerare, sperăm, într-un viitor îndepărtat”, a comentat Armani.

În timp ce o preluare “poate asigura creșterea pe de o parte, pe de altă parte duce la o schimbare inevitabilă a valorilor și la mari răsturnări, inclusiv în ceea ce privește stilul”, avertizează el.

În ultimii douăzeci de ani, mai multe grupuri italiene au fost cumpărate de gigantul francez al luxului LVMH, printre care Fendi, Bulgari și Loro Piana. Rivalul său, Kering, a preluat Gucci și deține o participație de 30% în Valentino, cu opțiunea de a o crește la 100%.

Întrebat despre succesiunea sa, Armani consideră că “cea mai bună soluție ar fi un grup de oameni de încredere care îmi sunt apropiați și pe care i-am ales eu”.

Giorgio Armani, care nu are copii proprii, s-a referit în acest context la directorii fundației grupului său, în special la Leo Dell’Orco, care l-a ajutat să își administreze compania timp de mulți ani, precum și la nepoatele sale Silvana și Roberta Armani și la nepotul său Andrea Camerana.

“Fundația va decide și va guverna viitorul grupului Armani, deoarece la cârma acesteia se află persoanele cele mai apropiate mie”, a declarat Armani.

În 2022, grupul Armani a înregistrat vânzări de 2,35 miliarde de euro, în creștere cu 16,5%, și a înregistrat o creștere de 30% a profitului operațional (Ebit), până la 202,5 milioane de euro.