Sondaj. Cum s-a schimbat percepția românilor asupra antreprenorilor: De la bișnițari cu acte în regulă, la exploatatori și model de succes profesional

Trade and broker concept Businessman with folded arms standing on abstract forex chart background. Trade and broker concept. Double exposure

Antreprenorii din România s-au transformat în ultimii ani din paria ai societății în ceva aspirațional, arată rezultatele unor sondaje realizate de compania de cercetare de piață Frappe Digital.

Image preview

„În anii 90, antreprenorii erau văzuți că un fel de bișnițari cu acte în regulă. În anii 2000, antreprenorii erau asimilați cu un fel de pierde-vară, care nu aveau și ei o ”slujbă serioasă”. În anii 2010, aceștia erau percepuți că niște exploatatori – care se îmbogățesc pe spinarea angajaților. Nu mică mi-a fost mirarea să văd că în anul 2024, modelul de succes profesional cel mai popular este cel al… antreprenorului. Avem și alte date care arată că în prezent antreprenorii sunt bine văzuți în societate. De exemplu, un procent mai mare de oameni și-ar dori antreprenori ca vecini decât preoți sau personalități publice”, afirmă Daniel Enescu, fondator al grupului Daedalus, vândut în 2014 către Kantar Millward Brown.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Care sunt motivele pentru această transformare a percepției societății asupra antreprenorilor?

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Daniel Enescu vede două motive, ambele bazate pe puterea modelelor. „1. Modele externe: probabil că această ”metamorfoză” a antreprenorilor are de a face printre altele cu mediatizarea unor antreprenori celebri. 2. Modele interne: contactul direct sau indirect cu antreprenori onești, muncitori, autorealizați, care au crescut mult ca pondere în rândul oamenilor de afaceri din România”, arată el.

Cele două studii au fost realizate prin culegerea datelor online și au avut la bază eșantioane de 1030 (2012) respectiv 1071 persoane (2024), reprezentative pentru populația cu vârste între 18 și 65 ani din mediul urban.

Comentarii

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.