Sondaj. Cum s-a schimbat percepția românilor asupra antreprenorilor: De la bișnițari cu acte în regulă, la exploatatori și model de succes profesional

Trade and broker concept Businessman with folded arms standing on abstract forex chart background. Trade and broker concept. Double exposure

Antreprenorii din România s-au transformat în ultimii ani din paria ai societății în ceva aspirațional, arată rezultatele unor sondaje realizate de compania de cercetare de piață Frappe Digital.

Image preview

„În anii 90, antreprenorii erau văzuți că un fel de bișnițari cu acte în regulă. În anii 2000, antreprenorii erau asimilați cu un fel de pierde-vară, care nu aveau și ei o ”slujbă serioasă”. În anii 2010, aceștia erau percepuți că niște exploatatori – care se îmbogățesc pe spinarea angajaților. Nu mică mi-a fost mirarea să văd că în anul 2024, modelul de succes profesional cel mai popular este cel al… antreprenorului. Avem și alte date care arată că în prezent antreprenorii sunt bine văzuți în societate. De exemplu, un procent mai mare de oameni și-ar dori antreprenori ca vecini decât preoți sau personalități publice”, afirmă Daniel Enescu, fondator al grupului Daedalus, vândut în 2014 către Kantar Millward Brown.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Care sunt motivele pentru această transformare a percepției societății asupra antreprenorilor?

Daniel Enescu vede două motive, ambele bazate pe puterea modelelor. „1. Modele externe: probabil că această ”metamorfoză” a antreprenorilor are de a face printre altele cu mediatizarea unor antreprenori celebri. 2. Modele interne: contactul direct sau indirect cu antreprenori onești, muncitori, autorealizați, care au crescut mult ca pondere în rândul oamenilor de afaceri din România”, arată el.

Cele două studii au fost realizate prin culegerea datelor online și au avut la bază eșantioane de 1030 (2012) respectiv 1071 persoane (2024), reprezentative pentru populația cu vârste între 18 și 65 ani din mediul urban.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.