Antreprenorii din România s-au transformat în ultimii ani din paria ai societății în ceva aspirațional, arată rezultatele unor sondaje realizate de compania de cercetare de piață Frappe Digital.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Image preview

„În anii 90, antreprenorii erau văzuți că un fel de bișnițari cu acte în regulă. În anii 2000, antreprenorii erau asimilați cu un fel de pierde-vară, care nu aveau și ei o ”slujbă serioasă”. În anii 2010, aceștia erau percepuți că niște exploatatori – care se îmbogățesc pe spinarea angajaților. Nu mică mi-a fost mirarea să văd că în anul 2024, modelul de succes profesional cel mai popular este cel al… antreprenorului. Avem și alte date care arată că în prezent antreprenorii sunt bine văzuți în societate. De exemplu, un procent mai mare de oameni și-ar dori antreprenori ca vecini decât preoți sau personalități publice”, afirmă Daniel Enescu, fondator al grupului Daedalus, vândut în 2014 către Kantar Millward Brown.

Care sunt motivele pentru această transformare a percepției societății asupra antreprenorilor?

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Daniel Enescu vede două motive, ambele bazate pe puterea modelelor. „1. Modele externe: probabil că această ”metamorfoză” a antreprenorilor are de a face printre altele cu mediatizarea unor antreprenori celebri. 2. Modele interne: contactul direct sau indirect cu antreprenori onești, muncitori, autorealizați, care au crescut mult ca pondere în rândul oamenilor de afaceri din România”, arată el.

Cele două studii au fost realizate prin culegerea datelor online și au avut la bază eșantioane de 1030 (2012) respectiv 1071 persoane (2024), reprezentative pentru populația cu vârste între 18 și 65 ani din mediul urban.