Departamentul Muncii al SUA a dat în judecată Hyundai Motor pentru utilizarea ilegală a muncii copiilor în Alabama

hyundai Sursa foto: Pixabay

Departamentul Muncii al SUA a dat în judecată gigantul auto sud-coreean Hyundai Motor, o fabrică de piese auto şi un recrutor de forţă de muncă, pentru utilizarea ilegală a muncii copiilor în Alabama, transmite agenția Reuters, citată de News.ro.

Plângerea, depusă săptămâna trecută la Tribunalul Districtual al Statelor Unite din Montgomery, Alabama, a solicitat, de asemenea, un ordin prin care să ceară companiilor să renunţe la orice profit legat de utilizarea muncii copiilor.

Reuters a relatat în 2022 că copii, unii de până la 12 ani, lucrau pentru o filială a Hyundai şi, în alte părţi, la furnizori ai companiei din statul Alabama, din sudul SUA.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Dosarul Departamentului Muncii a numit trei companii drept inculpate pentru angajarea unui copil de 13 ani: Hyundai Motor Manufacturing Alabama LLC; SMART Alabama LLC, o companie de piese auto; şi Best Practice Service LLC, o firmă de recrutare de personal.

Divizia de salarii şi ore muncite a Departamentului a descoperit că copilul a lucrat până la 60 de ore pe săptămână pe o linie de asamblare a SMART, care operează maşini care transformă tablă în componente ale caroseriei auto.

Uzina SMART furnizează piese către Hyundai Motor Manufacturing Alabama, care asamblează maşini populare precum Hyundai Santa Fe, Tucson şi Santa Cruz.

Potrivit plângerii Departamentului Muncii, SMART a informat firma de angajare că ”doi angajaţi suplimentari nu au fost bineveniţi să reină la unitate din cauza aspectului lor şi a altor caracteristici fizice, care sugerează că sunt şi minori”.

”Companiile nu pot scăpa de răspundere acuzând furnizorii sau companiile de angajare pentru folosirea muncii copiilor, atunci când de fapt sunt chiar angajatori”, a declarat avocatul Departamerntului Muncii Seema Nanda, într-un comunicat de presă.

O investigaţie a Reuters a dezvăluit angajarea pe scară largă şi ilegală a copiilor migranţi în fabricile din Alabama care furnizează piese atât Hyundai, cât şi brandului soră Kia.

Reuters a aflat despre lucrătorii minori de la furnizorul Hyundai SMART, în Luverne, Alabama, în urma scurtei dispariţii, în februarie 2022, a unui copil migrant din Guatemala din casa familiei ei din Alabama. Fata de 13 ani şi cei doi fraţi ai săi, în vârstă de 12 şi 15 ani la acea vreme, lucrau cu toţii la fabrică în 2022 şi nu mergeau la şcoală, potrivit unor persoane familiarizate cu locul de muncă.

La acea vreme, SMART era o filială a Hyundai.

Departamentul Muncii a spus că, la momentul presupuselor încălcări, operaţiunile SMART erau ”atât de integrate” cu principala fabrică de producţie a Hyundai din Montgomery, încât ”cele două companii erau un singur angajator în scopuri de răspundere” conform legislaţiei muncii din SUA. Şi că împreună cu firma de angajare, cele trei firme l-au ”angajat în comun” pe minor.

Hyundai, într-o declaraţie trimisă prin e-mail, a spus că compania nu mai deţine nicio proprietate asupra SMART.

Dosarul judiciar a spus că SMART şi-a schimbat numele în ITAC Alabama în 2023.

Purtătorul de cuvânt al Hyundai, Michael Stewart, a declarat că compania ”a lucrat timp de mai multe luni pentru a investiga în detaliu această problemă şi a luat măsuri de remediere imediate şi extinse” şi a prezentat aceste informaţii Departamentului Muncii pentru a încerca să rezolve problema. De asemenea, Hyundai le-a cerut furnizorilor săi din Alabama să efectueze audituri independente ale forţei de muncă, a spus Stewart.

Departamentul Muncii încearcă să aplice ”o teorie juridică fără precedent care ar trage în mod nedrept Hyundai la răspundere pentru acţiunile furnizorilor săi şi ar crea un precedent îngrijorător pentru alte companii şi producători de automobile”, a spus Stewart.

Furnizorul de piese şi firma de personal nu au răspuns imediat solicitărilor de comentarii.

Articolele Reuters din 2022 au ajutat la salvarea mai multor copii dintr-o fabrică şi au stimulat cel puţin 10 investigaţii statale sau federale şi au fost urmate de alte examinări mass-media cu privire la problema muncii copiilor în SUA.

Departamentul Muncii din SUA spune că a înregistrat o creştere a încălcărilor legii privind munca copiilor şi a investigat cazuri care implică 5.792 de copii la nivel naţional, inclusiv sute angajaţi în ocupaţii periculoase în anul fiscal 2023.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: