Lucrarea de reabilitare a tronsonului existent de cale ferată dintre Ploiești și Focșani a primit Acord de mediu, din partea Agenției Naționale pentru Protecția Mediului. La finalul se va putea circula chiar și cu 160 km/oră, față de 100 de km/oră, cât este limita maximă de circulație în prezent, anunță Agenția pentru Protecția Mediului.
Cei peste 142 de kilometri de cale ferată, care traversează intravilanul a 32 de localități din județele Prahova, Buzău și Vrancea, pe traseul existent al liniei duble electrificate, urmează să fie reabilitați într-un termen de 36 de luni.
Proiectul, care va ocupa 3.000 de metri pătrați din cadrul unui sit Natura 2000, intersectează și se află în zona de influență amai multor arii naturale protejate de interes comunitar, printre care se numără Lunca Buzăului, Câmpia Gherghiței, Dealul Istrița, Subcarpații Vrancei și Dealurile Racovițeni.
„Construcția se încadrează în prevederile Legii nr. 292/ 2018, în privința impactului anumitor proiecte publice și private asupra mediului, astfel încât a fost necesară elaborarea Acordului de mediu Conform documentației care a stat la baza Acordului, această porțiune de cale ferată, de 142,39 de km, face parte din Master Planul General de Transport al României și are ca scop dezvoltarea rețelei de transport pe calea ferată. În cadrul acestei lucrări este prevăzută și construirea a trei noi kilometri de cale de rulare, tocmai pentru reducerea diferențelor de nivel și creșterea vitezei de deplasare. Dacă în prezent, pe acest tronson se circulă cu maximum 100 km/oră, după finalizarea lucrărilor, trenurile de marfă vor putea merge cu 120 km/oră, iar cele de călători, cu 160 km/ oră”, a declarat t Laurențiu Alexandru Păștinaru, președintele ANPM.