Magazinele de materiale de construcții și bricolaj din România au mărit considerabil prețurile pentru principalele categorii de produse în 2021, conform unui raport realizat de PriceFlux, un serviciu online de monitorizare și analiză a prețurilor, dedicat companiilor din industria comerțului online.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Produsele care au suferit cea mai mare scumpire au fost cele din categoria lemnului utilizat în construcții, creșterea medie înregistrată în iulie 2021 fiind de 15,8%, față de luna iulie a anului trecut. În cadrul acestei categorii au existat produse care s-au scumpit cu până la 300%, cum ar fi plăcile OSB sau blaturile din lemn de la anumiți producători.

Mobilierul și uneltele de grădină au suferit și ele o creștere medie de 5,8% pe fondul cererii mărite din partea consumatorilor. Această categorie este, de asemenea, categoria cu cele mai frecvente apariții ale situației de indisponibilitate în stoc, fapt care, conform experților PriceFlux, poate avea doua principale cauze: cerere crescută și/sau indisponibilitatea acestor produse la producătorii / furnizorii magazinelor.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

Creșterea cererii pentru materiale de construcții și bricolaj în perioada pandemiei, cât și dificultățile logistice care au cauzat întârzieri în livrarea produselor importate, au determinat modificări substanțiale în prețurile mai multor categorii de produse, conform analizei.

Alte modificări de preț semnificative au fost înregistrate de categoria vopselurilor, care a suferit scumpiri de până la 5,04%, corpurile de iluminat, cu 3,8%, sanitare, cu 3,7%, climatizare și ventilație, cu 3,6%, și gresie și faianță, cu o scumpire de 3,5%.

Categoria cu cele mai mici modificări de preț a fost cea a produselor de feronerie și accesorii pentru mobilier, care a înregistrat o creștere medie a prețurilor de 0,4% în luna iulie a acestui an, comparativ cu aceeași perioadă a anului 2020.

Pentru această analiză, echipa PriceFlux a comparat prețurile a peste 23.000 de produse unice comercializate de 26 de magazine din România. Categoriile din care fac parte produsele analizate sunt: materiale de construcții; lemn; electrice; corpuri de iluminat; vopsea; sanitare; gresie și faianță; scule, mașini și unelte; feronerie și grădină.