Magazinele online de bricolaj au crescut considerabil prețurile la materialele de construcții în 2021 / Unele produse s-au scumpit și cu 300%

constructie, casa, locuinta, arhitect Sursa foto: Pixabay

Magazinele de materiale de construcții și bricolaj din România au mărit considerabil prețurile pentru principalele categorii de produse în 2021, conform unui raport realizat de PriceFlux, un serviciu online de monitorizare și analiză a prețurilor, dedicat companiilor din industria comerțului online.

Produsele care au suferit cea mai mare scumpire au fost cele din categoria lemnului utilizat în construcții, creșterea medie înregistrată în iulie 2021 fiind de 15,8%, față de luna iulie a anului trecut. În cadrul acestei categorii au existat produse care s-au scumpit cu până la 300%, cum ar fi plăcile OSB sau blaturile din lemn de la anumiți producători.

Mobilierul și uneltele de grădină au suferit și ele o creștere medie de 5,8% pe fondul cererii mărite din partea consumatorilor. Această categorie este, de asemenea, categoria cu cele mai frecvente apariții ale situației de indisponibilitate în stoc, fapt care, conform experților PriceFlux, poate avea doua principale cauze: cerere crescută și/sau indisponibilitatea acestor produse la producătorii / furnizorii magazinelor.

Creșterea cererii pentru materiale de construcții și bricolaj în perioada pandemiei, cât și dificultățile logistice care au cauzat întârzieri în livrarea produselor importate, au determinat modificări substanțiale în prețurile mai multor categorii de produse, conform analizei.

Alte modificări de preț semnificative au fost înregistrate de categoria vopselurilor, care a suferit scumpiri de până la 5,04%, corpurile de iluminat, cu 3,8%, sanitare, cu 3,7%, climatizare și ventilație, cu 3,6%, și gresie și faianță, cu o scumpire de 3,5%.

Categoria cu cele mai mici modificări de preț a fost cea a produselor de feronerie și accesorii pentru mobilier, care a înregistrat o creștere medie a prețurilor de 0,4% în luna iulie a acestui an, comparativ cu aceeași perioadă a anului 2020.

Pentru această analiză, echipa PriceFlux a comparat prețurile a peste 23.000 de produse unice comercializate de 26 de magazine din România. Categoriile din care fac parte produsele analizate sunt: materiale de construcții; lemn; electrice; corpuri de iluminat; vopsea; sanitare; gresie și faianță; scule, mașini și unelte; feronerie și grădină.

Sursa foto: Pixabay

Comentarii

  1. Mda,un lucru “numește ca magazinele de bricolaj încet încet devin pustii..poate ma înșel,dar am fost în vreo 3 magazine dedeman în week-enduri si erau mai mulți angajați decît clienți.. drept e ,ca e august,dar daca continuă asa sar putea sa vedem si reversul,concedieri sau închidere de magazine (da doamne,sa-i vad închiși pe speculanti😏)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *