Grupul MOL a înregistrat, în primele şase luni ale acestui an, un profit înainte de impozitare de 916 milioane de dolari, în creştere cu 19% faţă de cel din anul anterior, transmite Agerpres, citând un comunicat al companiei.
În trimestrul al doilea, profitul a fost de 534 de milioane de dolari, menţionează sursa citată.
Compania petrolieră arată că atât segmentul Downstream, cât şi cel Upstream au generat rezultate financiare solide şi stabile datorită cererii constante în sectorul rafinării şi preţurilor uşor în creştere ale hidrocarburilor. În plus, performanţa segmentului Consumer Services a fost susţinută de volumele de vânzări de combustibil şi de consolidarea marjei non-fuel.
“Compania noastră se confruntă cu multiple provocări. În primul rând, trebuie să ne asigurăm securitatea aprovizionării în regiune pe termen lung. Lucrăm continuu pentru a asigura toate opţiunile de transport şi pentru a maximiza diversitatea materiilor prime petroliere şi flexibilitatea la nivelul rafinăriilor noastre. În al doilea rând, continuăm să ne implementăm strategia de transformare, bazându-ne exclusiv pe resursele proprii, deoarece aceste programe de diversificare şi transformare nu beneficiază de finanţare comunitară. În al treilea rând, rămânem angajaţi faţă de strategia noastră pe termen lung de a crea plus valoare şi a oferi randament acţionarilor noştri”, a declarat Zsolt Hernadi, chairman şi CEO, citat în comunicat.
În segmentul Upstream, volumul producţiei de petrol şi gaze s-a menţinut peste estimări, totalizând 92,1 milioane barili echivalent petrol pe zi în T2 2024, datorită creşterii producţiei internaţionale în KRI Shaikan şi Kazahstan, susţinut şi de creşterea producţiei în Ungaria şi Croaţia de la un trimestru la altul. Costurile operaţionale unitare (OPEX) la nivel de grup au rămas stabile de la un trimestru la altul, la 5,8 dolari/ baril echivalent petrol, datorită unor măsuri stricte de control al costurilor şi evoluţiei favorabile a preţurilor la energie.
Rezultatele din segmentul Downstream au fost susţinute de cererea robustă, în timp ce creşterea marjei de rafinare a contracarat efectele negative ale scăderii diferenţialului dintre preţurile petrolului Brent şi Ural. Marja din sectorul petrochimic a crescut uşor de la un trimestru la altul, în concordanţă cu scăderea preţurilor la energie.
În segmentul Consumer Services, volumul mai mare al vânzărilor de carburanţi şi îmbunătăţirea marjei din vânzarea produselor non-fuel au fost principalii factori care au contribuit la majorarea rezultatelor, contrabalansând efectul scăderii marjelor unitare pentru carburanţi. Câştigurile obţinute din vânzarea unor staţii de carburanţi au avut, de asemenea, un impact pozitiv, consideră compania maghiară.
Serviciile de economie circulară au înregistrat rezultate negative ale profitului determinate de abordarea conservatoare a înregistrării costurilor legate de Sistemul de garanţie-returnare (DRS în Ungaria) cu operaţiuni în extindere în cursul trimestrului şi includerea pentru prima dată a rezultatelor consolidate ale JV MOHU Budapesta. Sistemul DRS este în funcţiune de la 1 ianuarie, cu aproximativ 3.100 de aparate automate de colectare instalate şi disponibile în cadrul reţelelor de retail. De la 1 iulie, sistemul DRS a început să funcţioneze la nivel naţional şi aproximativ 3 milioane de ambalaje de băuturi sunt repuse în circulaţie în fiecare zi prin intermediul acestuia.
Performanţele sectorului Gas Midstream au fost influenţate de efectul combinat al condiţiilor meteorologice mai favorabile, al schimbării cererii de servicii de transport regional şi al fluctuaţiilor nefavorabile ale cursului de schimb valutar, explică Grupul MOL.
Grupul MOL este o companie internaţională integrată de petrol, gaze naturale, petrochimie şi retail, cu sediul central în Budapesta, Ungaria. Are operaţiuni în aproximativ 30 de ţări și 25.000 de angajaţi în întreaga lume şi peste 100 de ani de experienţă în industrie. Grupul MOL controlează trei rafinării şi două unităţi petrochimice la nivelul managementului integrat al lanţului de aprovizionare în Ungaria, Slovacia şi Croaţia. Compania are, de asemenea, o reţea de aproape 2.400 de staţii de servicii în 10 ţări din Europa Centrală şi de Sud-Est.