Un Mercedes-Benz din 1954, evaluat între 50 și 70 de milioane de dolari, se va număra în curând printre mașinile legendare de curse scoase la licitație

1954-mercedes Sursa foto: Sotheby's

Un Mercedes-Benz W196 Streamliner din 1954, evaluat între 50 și 70 de milioane de dolari, se numără printre mașinile istorice care urmează să fie vândute de Muzeul Indianapolis Motor Speedway, relatează CNN.

Streamliner, care se numără printre cele mai dorite mașini din lume ce vor fi scoase la licitație, a fost condus de celebrii piloți Juan Manuel Fangio și Stirling Moss, potrivit unui comunicat al RM Sotheby’s.

Fangio a condus mașina primul, la o cursă din Buenos Aires, Argentina, înainte ca Moss să preia volanul un an mai târziu, la Marele Premiu al Italiei din 1955 de la Monza, unde a înregistrat cel mai rapid tur al cursei.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Un alt vehicul de poveste care urmează să fie scos la licitație pentru a strânge fonduri pentru muzeu este un Ferrari 250LM din 1964, care a participat de trei ori la cursa de 24 de ore de la Le Mans, câștigând-o în 1965, precum și un Chevrolet Corvette SS Project XP64 din 1957, care are o caroserie din magneziu, și un Ford GT40 MkII din 1966.

„Aceste vehicule vor fi unele dintre cele mai importante mașini din lume vândute vreodată”, a declarat în comunicat Gord Duff, șeful global al licitațiilor la RM Sotheby’s.

„Nu există aproape nimic cu care să le comparăm, iar faptul că știm că sunt vândute pentru o cauză atât de nobilă este un sentiment extraordinar.”

Potrivit comunicatului, muzeul a decis să vândă un total de 11 mașini deoarece acestea „nu au legătură directă cu Indianapolis 500 sau Indianapolis Motor Speedway”.

Scopul este de a crește dotarea muzeului, de a-i permite să restaureze și să îngrijească colecția rămasă și să cumpere mai multe artefacte pentru a spune povestea Indianapolis 500 și Indianapolis Motor Speedway.

Alte mașini care urmează să fie vândute includ primele mașini de curse, cum ar fi o Itala din 1907; un Laurin & Klement Racer din 1911, care prezintă tehnologia timpurie a aerodinamicii active; și un Mercedes Brookland „Semmering Hill Climb” din 1909, care este „considerat cea mai dramatică schimbare în tehnologie și un salt masiv în performanță pentru mașini, a stabilit Mercedes ca unul dintre cei mai mari producători de automobile din acea vreme”, a declarat casa de licitații.

O altă mașină este Sonic I, cu care Craig Breedlove a stabilit de cinci ori recordul de viteză terestră, cu o viteză maximă de 600,601 mph. Soția lui Breedlove, Lee, a stabilit, de asemenea, recordul feminin de viteză terestră în Sonic I, atingând 308,65 mph.

Mașinile vor fi vândute la diferite evenimente la sfârșitul acestui an și în 2025, potrivit unui comunicat. Vehiculele istorice au atins prețuri astronomice în ultimii ani.

În 2022, un coupe Mercedes-Benz SLR din 1955, foarte rar, care fusese păstrat în colecția producătorului german de automobile, a fost vândut unui cumpărător privat pentru 135 de milioane de euro.

Acest preț îl face cea mai scumpă mașină cunoscută care a fost vândută vreodată, potrivit Hagerty, o companie care urmărește valorile mașinilor de colecție.

Recordul anterior a fost deținut de renumitul colecționar de mașini David MacNeil, fondator și CEO al companiei de covorașe auto WeatherTech, care a cumpărat un Ferrari 250 GTO cu numărul de șasiu 4153 GT pentru 70 de milioane de dolari în 2018, cel mai scump Ferrari vândut vreodată la licitație.

La momentul respectiv, James Knight, președintele grupului de automobile al casei de licitații britanice Bonhams, a comparat 250 GTO cu unele dintre cele mai exclusiviste opere de artă din lume.

„Ferrari 250 GTO este echivalentul pe piața automobilelor al operei „Floarea-soarelui” a lui Van Gogh și un talisman pentru orice colecție de top”, a spus el. „Iar GTO-ul vândut recent este unul dintre cele mai bune cinci existente”.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: