Compania de Drumuri (CNAIR) a lansat licitația pentru construcția unui pasaj pietonal subteran modern la Buftea, pe DN 1-DN 7 în județul Ilfov. Termenul pentru depunerea ofertelor a fost stabilit pentru 12 noiembrie. Contractul cu o valoare de 11,3 milioane de lei va fi finanțat din PNRR și mai include și două sensuri giratorii.
Pasajul pietonal subteran este prevăzut în centrul orașului Buftea pe DN 1 A la intersecția cu bulevardul Mihai Eminescu.
Vor fi amenajate inclusiv două zone de acces acoperite și închise pe 3 laturi, echipate cu 2 ascensoare exterioare pentru persoane, 2 scări rulante și 2 scări fixe.
„CNAIR a publicat Anunțul de participare aferent procedurii de achiziție publică pentru Elaborare Proiect Tehnic și Execuție Lucrări pentru: „Amenajare Pasaj Pietonal Subteran Pe DN 1a, Km 19+800 la Intersecția cu Bulevardul Mihai Eminescu, Oraș Buftea”. Termenul pentru depunerea ofertelor a fost stabilit pentru data de 12.11.2024. Valoarea estimată a procedurii de achiziție publică este de 11.360.904,50 Lei, fără TVA. Durata de proiectare și executie a contractului este de 10 luni, dintre care 2 luni sunt pentru etapa de proiectare și 8 luni pentru execuția lucrărilor.”, transmite Compania de Drumuri.
Cele două sensuri giratorii vor fi amenajate pe DN 1 A la Buftea la intersecția cu DJ 602, drumul județean care asigură legătura cu DN 7 București – Chitila – Pitești (drumul vechi spre Pitești). Pasajul pietonal subteran este prevăzut în centrul orașului Buftea pe DN 1 A la intersecția cu bulevardul Mihai Eminescu, valoarea totală a proiectului fiind de 32 milioane lei, din care 7 milioane lei din PNRR, potrivit unui comunicat al CNAIR.
Pe DN 1 A la Mogoșoaia, înainte de Buftea, Maristar a început lucrările pentru modernizarea lotului de un kilometru dintre Centura București (DNCB) și zona Palatului Mogoșoaia. Pe Centura Buftea, CNAIR a actualizat indicatorii tehnico-economici și lucrează în acest moment la reactualizarea avizelor Studiului de Fezabilitate, pentru a putea semna contractul cu PORR.
Miercuri, Ministerul Transporturilor a lansat în dezbatere un proiect prin care reactualizează indicatorii tehnico-economici pentru Centura Buftea, pentru a putea semna contractul cu constructorul PORR (Austria), la aproape un an de la desemnare. PORR a fost desemnat câștigător încă din 8 decembrie 2023, dar nu poate începe lucrările pentru că Ministerul Transporturilor încă nu a actualizat indicatorii proiectului.