Secretar de stat la Transporturi anunță că Lotul 4 din Autostrada A0 Nord, viitoarea centură a Bucureștiului, ar putea fi gata la sfârșitul anului viitor, înainte de termenul stabilit pentru 2026
Secretarul de Stat în ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, anunță că au început lucrările în zona protejată pentru construcția podului peste lacul Cernica din Autostrada A0 Nord. Pe de altă parte, El estimează că lucrările la acest lot de autostradă, care va face legătura cu autostrada București – Constanța, ar putea fi încheiate înainte de termen, la finele anului viitor, în loc de primăvara anului 2026.
“Am fost pe șantierul 𝗟𝗼𝘁𝘂𝗹𝘂𝗶 𝟰 al 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝘇𝗶𝗶 𝗕𝘂𝗰𝘂𝗿𝗲𝘀𝘁𝗶 #𝗔𝟬 𝗡𝗼𝗿𝗱, pentru a verifica progresul lucrărilor pe acest lot, care, deși este cel mai mic ca lungime (4,47 km), este cel mai dificil, din cauza supratraversării cu un pod în lungime de 1,3 km a Lacului Cernica (arie protejată).
Stadiul lucrărilor este următorul:
au început lucrările la ultima structură neatacată și, totodată, cea mai complexă și dificilă de pe întregul inel A0 – podul peste lacul Cernica, in conformitate cu Acordul de Mediu care a impus începerea lucrărilor după data de 1 Noiembrie:
● se realizează platforma de pământ în lac
● se armează și cofrează riglele pilelor P1 și P2
● se aprovizionează cu carcasele de armătură necesare piloților
se execută lucrări de umpluturi cu pământ pe traseul autostrăzii;
continuă lucrările la pasajului peste calea ferată București Sud – Oltenița:
● se execută lucrări de umpluturi cu balast în zona culeei C2
● se execută lucrări de forare, armare și betonare piloți
● se montează eșafodajele de susținere a riglelor pilelor
● se armează, cofrează și betonează riglele pilelor
● se armează, cofrează și betonează cuzineții + antiseismici
se execută lucrări de asfaltare a variantei provizorie pentru relocarea DJ301 iar zilele următoare treficul va fi relocat pe aceata;
se instalează 2 utilaje de forat pentru execuția piloților aferenți pasajului peste DJ301;
se execută lucrări de relocare a rețelelor de telecomunicații și conducte gaze în zona Pantelimon;
antreprenorul avea mobilizate în șantier 241 persoane și 87 utilaje.
Antreprenorul va construi pe cca jumătate din lungimea acestui lot 2 structuri cu o complexitate ridicată, printre care:
Pasaj peste calea ferată București Sud – Oltenița (km 51+077), în lungime de 504 m;
Pod pe autostradă peste Lacul Cernica și drum de exploatare, în o lungime de 1274 m.
Lotul 4 Nord este cel care face joncțiunea cu Autostrada București – Constanța #A2 prin nodul rutier de la A0 x A2, iar termenul de finalizare contractual este primăvara anului 2026. Având în vedere capacitatea de mobilizare a antreprenorului, consider că acest lot ar putea fi finalizat chiar la sfârșitul anului viitor.”, a scris Ionel Scrioșteanu pe Facebook.
În urmă cu lună, directorul general al companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Cristian Pistol, anunța că Autostrada A0 Nord, Lotul 4 (Pantelimon – Glina), a ajuns la un stadiu fizic de 22%, iar în luna noiembrie vor putea începe lucrările şi în zona lacului Cernica. Lotul 4 al A0 nord are o lungime de 4,47 km, o valoare de 312,63 milioane de lei, fără TVA (finanţare prin Programul Transport) iar circulaţia pe acesta poate fi deschisă anul viitor cu un efort suplimentar din partea antreprenorului român, a subliniat directorul CNAIR.
Acest lot va asigura şi conexiunea semi-inelului nordic al A0 cu A2 (autostrada Bucureşti – Constanţa).