Aplicația informatică destinată înregistrării la nivel național a inspecțiilor tehnice periodice a redevenit funcțională începând din dimineața zilei de marți, 26 noiembrie, informează Registrul Auto Român, după câteva zile de blocaj. Activitatea stațiilor ITP autorizate s-a reluat în condiții normale. Asta înseamnă că orice posesor de vehicul se poate prezenta la stațiile ITP de unde va primi pe loc documentele care atestă efectuarea inspecției, desigur în cazul în care mașina este declarată “admis”.
Vineri, RAR a anunţat că activitatea staţiilor de inspecţie tehnice autorizate ale Registrului Auto Român (RAR) este complet sistată, iar interacţiunea cu Direcţia Generală Permise de Conducere şi Înmatriculări este afectată, în urma unui ”incident neprevăzut”, apărut în camera serverelor centrale.
Angajații RAR au început să introducă în sistemul informatic documentele procesate offline în perioada în care am avut înreruperi în funcționarea bazelor de date, iar clienții le vor primi și în format fizic “în cel mai scurt timp”, transmite RAR. Totodată, poate fi desfășurată activitatea și în atelierele TLV, acei agenți economici care montează, repară și verifică tahografe sau limitatoare de viteză.
După jumătatea zilei de marți a fost restabilit și schimbul de date cu Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări. Prin urmare, această instituție poate accesa datele necesare în sistemele informatice ale RAR.
Clienții care au în continuare nelămuriri sau au nevoie de diferite date, pot suna la call-center (021/9672), secțiunea “Informații”.