Fabrica din Brașov a grupului german Schaeffler, unul dintre cei mai mari producători de componente auto din lume, va fi afectată de disponibilizările anunțate la nivel global de companie. La începutul lunii, grupul a anunțat că desființează 4.700 de locuri de muncă la nivel european și închide două unități.
Producătorul german a anunțat, într-un comunicat de presă, că locațiile companiei din Kysuce, Slovacia, și Brașov, România, vor prelua capacități de producție, dar vor fi, de asemenea, afectate de reduceri de personal. Anterior, compania a anunțat principalele locații afectate care se află în Germania.
„Măsurile structurale din Europa, în afara Germaniei, se concentrează în principal asupra diviziei de rulmenți și soluții industriale, care se confruntă cu slăbiciunea economică continuă, cu probleme structurale și cu o concurență tot mai intensă. Cu toate acestea, măsurile decurg, în parte, și din transformarea în curs de desfășurare a industriei furnizoare de automobile, o evoluție care include scăderea volumelor de produse cu tehnologie ICE în Europa. Prin urmare, măsurile afectează și divizia Powertrain & Chassis a companiei”, a transmis compania.
Astfel, în Europa, programul de măsuri va avea – așa cum s-a anunțat anterior la 5 noiembrie 2024 – un impact total de 4.700 de locuri de muncă, dintre care aproximativ 2.800 în Germania și 1.900 în locații europene din afara Germaniei. Relocarea producției va reduce impactul în Europa la o reducere netă de aproximativ 3.700 de locuri de muncă.
Fabrica Schaeffler din Brașov, România, este afectată de măsurile de consolidare ale diviziei de rulmenți și soluții industriale, transmite grupul german. Compania intenționează să înființeze capacități de producție pentru rulmenți standard în Asia și să consolideze producția de cuști din alamă departe de Brașov. Pe de altă parte, Schaeffler anunță că va înființa la Brașov capacități de producție pentru anumite produse, cum ar fi produsele industriale pentru clienții europeni. În plus, produsele liniare de la Homburg și Taoyuan vor fi consolidate la Brașov. Acest lucru va face din fabrica din Brașov o locație centrală de producție pentru componente liniare. „Fabrica de acolo va continua să fie liderul mondial al Schaeffler pentru rulmenți mari, cu diametrul de până la 4 metri, inclusiv pentru producția de componente pentru acești rulmenți. De asemenea, sunt planificate investiții de capital esențiale pentru această locație”, arată grupul.
Schaeffler tot nu detaliază câți angajați vor fi concediați la fabrica din Brașov. Anterior, presa locală vorbea de circa 800 de angajați, însă Schaeffler a transmis ulterior că „nu există un număr concret al personalului la care se va renunța”.
În cadrul diviziei Bearings & Industrial Solutions, Schaeffler intenționează să înceteze producția în Berndorf, Austria. Această locație produce în prezent rulmenți pentru roți și module pentru butuci de roți, precum și rulmenți pentru cutii de viteze pentru operațiunile auto, industriale și aftermarket ale companiei. Aceste produse sunt utilizate în principal în vehicule comerciale grele, cum ar fi camioane, tractoare și utilaje de construcții. „Aceste sectoare se confruntă cu o volatilitate puternică a cererii, precum și cu presiuni extrem de intense asupra costurilor și prețurilor, ca urmare a concurenței crescânde pe piața europeană din partea producătorilor asiatici. Din cauza dimensiunii relativ mici a amplasamentului Berndorf, a devenit foarte dificil, dacă nu chiar imposibil, să se gestioneze volatilitatea puternică a cererii într-un mod care să mențină siguranța planificării și viabilitatea comercială. Nu este posibil să se compenseze creșterile puternice ale costurilor materialelor, energiei și forței de muncă din ultimii ani prin impunerea unor noi creșteri de prețuri clienților. Din aceste motive, produsele menționate mai sus vor fi fabricate în viitor în locații mai rentabile din rețeaua de producție a societății din Europa, China și Asia extinsă. Angajații din departamentul de vânzări de la Berndorf vor fi mutați în spații noi”, transmite compania.
În Kysuce, Slovacia, Schaeffler realizează produse pentru toate cele patru divizii ale sale. Pentru a optimiza costurile de producție, compania intenționează să realinieze structurile de personal de acolo. În același timp, compania intenționează să înființeze linii suplimentare de producție de rulmenți. Aceste linii se află în prezent în Berndorf, Austria. Locația de la Kysuce continuă să joace un rol decisiv în producția de componente pentru trenurile de propulsie ICE și hibride și pentru sistemele de șasiu. De asemenea, are o mare importanță strategică pentru concentrarea tot mai mare a Schaeffler asupra e-mobilității. Pentru ca locația de la Kysuce să fie pregătită pentru viitor, compania va continua, conform planului, să pună în aplicare programul său de investiții de capital în producție, în cercetare și dezvoltare și în campus, transmite grupul.
„Prin consolidarea necesară a rețelei noastre europene de producție, ne îmbunătățim structurile de costuri și facem compania noastră mai competitivă”, a declarat Sascha Zaps, CEO Bearings & Industrial Solutions. „Planurile noastre se concentrează pe plasarea activității Schaeffler în domeniul rulmenților într-o poziție puternică pentru viitor, pentru a asigura profitabilitatea pe termen lung și a optimiza colaborarea cu clienții noștri. Scopul nostru este să găsim soluții viabile cu reprezentanții angajaților și cu angajații cât mai repede posibil.”
La locația Sheffield din Regatul Unit, care face parte din divizia Powertrain & Chassis și produce sisteme de ambreiaj, se planifică încetarea producției. Cea mai mare parte a acestei producții este destinată autoturismelor, deși o parte este destinată tractoarelor, iar cea mai mare parte este exportată. Scăderea cererii globale de ambreiaje conduce la o supracapacitate de producție.
Prin urmare, Schaeffler intenționează să întrerupă această activitate. Trecerea la transmisii automate în cazul autoturismelor ICE și tendința de electrificare a grupului motopropulsor au dus la reducerea semnificativă a cererii de autoturisme cu transmisie manuală. Această evoluție conduce, de asemenea, la o supracapacitate considerabilă în Sheffield. Prin urmare, Schaeffler intenționează să își localizeze producția de ambreiaje pentru autoturisme în Szombathely, Ungaria. În plus, producția de ambreiaje simple și duble pentru tractoare din Sheffield va fi amplasată în viitor la uzina sa din Hosur, India, unde cererea pentru aceste produse este în creștere. Acest lucru va reduce costurile de producție și de transport și va extinde capacitatea de producție a Schaeffler pe o piață în creștere.
În consecință, sub rezerva consultării, Schaeffler intenționează să renunțe la amprenta sa din Sheffield și să transfere angajații din funcțiile centrale neafectate de acolo la biroul său existent din Birmingham, Anglia.
Matthias Zink, CEO al Schaeffler Powertrain & Chassis, a sintetizat această evoluție după cum urmează: „Aceste măsuri atent analizate vor alinia rețeaua de producție de ambreiaje a Schaeffler la cererea pieței. Renunțarea la producția din Sheffield și consolidarea operațiunilor noastre de producție de ambreiaje vor proteja competitivitatea activității noastre globale în domeniul ambreiajelor și vor aduce beneficii clienților noștri. Acestea fiind spuse, suntem conștienți de consecințele acestor măsuri și vom face tot ce ne stă în putință pentru a colabora cu angajații noștri din Sheffield pentru a dezvolta soluții echitabile.”