Grupul Agroland își reface, în scădere, bugetul pentru 2024, pe fondul unei “tendințe generale de reducere a cheltuielilor consumatorilor”

Agroland magazin

Agroland Business System, grup antreprenorial românesc de retail, agricultură și alimentație listat la BVB, a raportat, la nivel consolidat, venituri din exploatare în valoare de 264,4 milioane de lei în primele nouă luni din 2024, o creștere de 6% comparativ cu 2023. Profitul operațional al companiei a ajuns la 13,1 milioane de lei, o majorare cu 19% față de primele nouă luni din 2023, iar profitul net a fost de 5,8 milioane de lei, un avans de 17%. Grupul deține cea mai mare rețea de magazine agricole din România. Conducerea companiei spune că, pe fondul unei tendințe generale de reducere a cheltuielilor consumatorilor, grupul a revizuit bugetul pentru 2024, estimând acum vânzări nete consolidate de  în scădere cu 6% față de bugetul inițial și un profit net  în scădere cu 27% în comparație cu bugetul inițial.

Horia Cardoș, fondator și CEO al Agroland Business System, vorbește despre o perioadă marcată de “volatilitate și provocări semnificative”:  presiunile inflaționiste, creșterea costurilor pe lanțurile de aprovizionare și efectele severe ale secetei asupra sectorului agricol. Compania a mizat pe diversificarea activității și adaptarea la realitățile economice, spun reprezentanții grupului.

Segmentul de retail a înregistrat creșterea vânzărilor nete și a numărului de clienți, dar cu marje mai reduse ca urmare a comportamentului prudent al consumatorilor. Categoria de furaje și concentrate a continuat să aibă o dinamică pozitivă, determinată de diversificarea gamei de produse oferite prin fabricile noastre, precum și de creșterea categoriei pui de o zi. Divizia de inputuri agricole, reprezentată de Agroland Agribusiness, și-a menținut stabilitatea financiară și operațională, deși anul agricol pe care îl traversăm este unul dificil. În segmentul food, am continuat evoluția pozitivă, în pofida unei scăderi a ritmului în a doua jumătate a acestui an pe fondul lucrărilor de modernizare din cadrul platformei avicole de la Mihăilești. Totuși, la nivel european, deficitul de ouă a generat o creștere a prețurilor, ceea ce se va reflecta în marje mai mari pentru companie în trimestrele următoare”, a declarat Horia Cardoș, fondator și CEO al Agroland Business System.

Analize Economedia

MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta

În primele nouă luni din 2024, Agroland Business System a înregistrat, la nivel consolidat, o cifră de afaceri de 264,1 milioane de lei, o majorare cu 6% față de perioada similară a anului trecut. Vânzarea de furaje și concentrate s-a ridicat la 91,2 milioane de lei, o creștere de 11% comparativ cu 2023, în timp ce categoria pui de o zi a generat venituri de 56,7 milioane de lei, un avans de 12%.

Divizia de inputuri agricole, care reprezintă performanța Agroland Agribusiness, a contribuit la cifra de afaceri consolidată cu 40,5 milioane de lei, în scădere cu 22% față de aceeași perioadă a anului 2023. În plus, vânzările de produse food, care reprezintă vânzarea ouălor de consum, au crescut cu 37% ajungând la 28,3 milioane de lei, iar produsele pet food au generat venituri de 19 milioane de lei, în scădere cu 2%.

Cardoș spune că evoluțiile economice din a doua jumătate a anului 2024 au avut un impact semnificativ asupra activității, determinând ajustări necesare pentru a reflecta situația actuală. Astfel, compania și-a revizuit în scădere estimările pentru acest an.

Sursa foto: Agroland

“Producția agricolă redusă, pe fondul secetei, a dus la creșterea costurilor cerealelor, ceea ce a influențat negativ cheltuielile și marjele companiei. În plus, dificultățile financiare ale fermierilor au limitat cererea de inputuri agricole, afectând activitatea Agroland Agribusiness. La aceste provocări s-au adăugat investițiile pentru creșterea capacității platformei avicole de la Mihăilești, întârzierea furnizorilor de echipamente impunând reducerea efectivului de păsări pentru o perioadă mai lungă față de cea estimată. De asemenea, am remarcat o tendință generală de reducere a cheltuielilor consumatorilor, care a influențat segmentul de retail. În acest context, am revizuit bugetul pentru 2024, estimând acum vânzări nete consolidate de 325,6 milioane de lei, în scădere cu 6% față de bugetul inițial, EBITDA mai mică cu 9%, de 25,5 milioane de lei, și un profit net de 9 milioane de lei, în scădere cu 27% în comparație cu bugetul inițial”, a adăugat Horia Cardoș.

La sfârșitul primelor nouă luni din 2024, Grupul Agroland opera 236 de magazine, dintre care 26 erau magazine MEGA. Agroland Business System este listată pe piața AeRO a Bursei de Valori București începând cu data de 1 martie 2021 și se tranzacționează sub simbolul AG.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: