Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanuu anunță că săptămâna viitoare se vor da în circulație încă 35 de kilometri de autostradă pe A7 între Buzău și Focșani și există încă o discuție privind inaugurarea a încă 50 de kilometri între Ploiești și Buzău, pe care în primăvară ar urma să mai fie impuse restricții pentru lucrări, alternativa fiind să se inaugureze secțiunea integrală abia peste câteva luni.
„Săptămâna viitoare mai vrem să dăm în circulație încă aproximativ 35 de kilometri pe A7 între Buzău și Focșani, astfel încât întreaga bucată de la Buzău la Focșani să fie autostradă, și de asemenea două loturi între Ploiești și Buzău, peste sau în jur de 50 kilometri de autostradă. Acolo avem o discuție cu domnul director (al CNAIR, n.r.) și cu domnul secretar de stat. Sunt 50 de km care sunt finalizați într-o proporție de 99%, vor fi dați în circulație săptămâna viitoare, în jurul datei de 20 decembrie. Discuția este dacă îi dăm în circulație acum, urmând ca în primăvară, când mai e necesar să se facă câteva lucrări, să avem restricții pe 1,2 km, dar să folosească lumea cei 50 km. Sau să așteptăm încă vreo două-trei luni, să ne uităm la cei 50 km și să nu-i folosim din cauză de acele eventuale restricții pe care le vom avea le vom avea în lunile viitoare. E vorba de un pasaj sau două la km 28 pe acest lot de 50 km care are nevoie de lucrări suplimentare și care, în momentul în care vor fi abordate, vor duce la o restricție pe câteva sute de metri. Eu cred că decizia corectă e să dăm în circulație și acei 50 km săptămâna viitoare”, a declarat Sorin Grindeanu.
Lotul 3 secțiunea Buzău – Focșani
Cel mai așteptat lot de autostradă care ar putea fi deschis în perioada 20-22 decembrie este lotul 3 al segmentului Buzău – Focșani de pe Autostrada Moldovei (A7), inaugurare care ar permite circulația pe autostradă completă de la Buzău Nord la Focșani (78 km). Dacă UMB, cel mai puternic constructor din România reușește finalizarea lotului Râmnicu Sărat – Mândrești/Munteni (36 km.) cu câteva luni înainte de termen, vor fi puse în valoare și loturile 2 și 4 deschise anterior, dar care încă nu rerutează foarte mulți șoferi de pe DN 2.
Loturile 1 și 2 pe Ploiești – Buzău
Cei 50 de kilometri cu semne de întrebare sunt pe primele două loturi ale secțiunii Ploiești – Buzău. Pe lângă extensia de 5-6 luni primită la sfârșitul anului trecut, constructorii Pizzarotti – Retter (Italia – România) și Coni – Trace (România – Bulgaria) au depășit deja ultimul termen contractual, iar finalizarea celor 49 de kilometri depinde de lucrările întârziate la câteva structuri. Deși oficialii din Transporturi au promis, în repetate rânduri, deschiderea autostrăzii dintre Dumbrava și Stâlpu/Costești (49 km) este greu de realizat, dar ar putea fi încercate variante „de avarie” cu trafic dirijat pe o singură cale la structurile întârziate sau cu închiderea drumurilor județene 203 C și 2023 G care nu au pasajele peste A7 finalizate.