VIDEO Contractul pentru proiectarea și execuția Drumului Expres Bacău – Piatra Neamț a fost publicat în SEAP / Este drumul la care CNIR va lucra și cu deținuți / Contractul este licitat într-un singur lot și are o durată de realizare de 48 de luni 

Drumul Expres Bacău-Piatra Neamț Sursa foto: Facebook/Compania Națională de Investiții Rutiere

Contractul pentru proiectarea și execuția Drumului Expres Bacău-Piatra Neamț a fost publicat în Sistemul Electronic pentru Achiziții Publice (SEAP), ofertele urmând să fie depuse până pe 18 februarie 2025, anunță Compania Națională de Investiții Rutiere. Potrivit anunțului din SEAP , contractul are o valoare de 6,7 miliarde lei.

Drumul Expres Bacău-Piatra Neamț are o lungime de 51 kilometri și va asigura condiții moderne de transport între cele două municipii, reducerea traficului greu și de tranzit în interiorul celor două orașe, precum și legătura municipiului Piatra Neamț la Autostrada Moldovei A7.

Contractul este licitat într-un singur lot și are o durată de realizare de 48 de luni (12 luni proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor).

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Finanțarea investiției se va realiza din fonduri externe nerambursabile, Programul Transport 2021-2027 și de la Bugetul de Stat.

Capacități tehnice:
• 30 structuri (poduri, pasaje, viaducte) cu o lungime totală de aprox. 16 kilometri. Din cele 30 de lucrări de artă, două structuri au peste 1000 de metri, cel mai lung fiind viaductul de 1072 metri la nodul rutier de conexiune cu Autostrada Moldovei A 7, secțiunea Bacău-Pașcani,
• 5 noduri rutiere : nod rutier tip ,,trompetă” -conexiune A7 la km 0, nod rutier Racova pentru conexiunea cu DN 15, nod rutier Podoleni, nod Săvinești și nod rutier Piatra Neamț
• Spațiu de servicii tip S 3 (stânga-dreapta)
• Centru de Întreținere și Coordonare (CIC).

Necesitatea realizării Drumului Expres Bacău – Piatra Neamţ a fost identificată şi cuantificată la nivel general prin Master Planul General de Transport al României şi în cadrul Programului Investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2021-2030.

Luni, 23 decembrie, Compania Națională de Investiții Rutiere a anunțat că a inițiat un parteneriat cu Administrația Națională a Penitenciarelor pentru ca deținuții în regim semi-deschis să lucreze pe viitoarele șantiere de autostrăzi și drumuri expres.

Este vorba exclusiv despre deținuții care își doresc să lucreze pe șantiere, activitate care, după eliberare, o pot continua, reintegrați și calificați, ca angajați ai constructorilor.

,,A fost o discuție cu Administrația Penitenciarelor pentru a include deținuți în proiectele de drumuri. Drumul Expres Bacău-Piatra Neamț a fost primul proiect în care am inclus această posibilitate, urmând ca antreprenorul care își asumă să folosească forța de muncă a celor din penitenciare să primească și un punctaj. Știam că au mai fost șantiere unde s-au folosit deținuți, unul dintre acestea fiind modernizarea DN 29 D Botoșani-Ștefănești, și așa ajutăm la reintegrarea în societate a acestora. De asemenea, știm că este și un deficit de forță de muncă pe șantiere. Însă, nu peste tot este posibil să ne asigure forța de muncă Administrația Penitenciarelor, dar pentru Drumul Expres Bacău-Piatra Neamț este primul proiect de la care am primit răspuns pozitiv din partea Administrației Penitenciarelor. Am prevăzut în documentație, iar dacă Agenția Națională pentru Achiziții Publice – ANAP va valida, acesta va fi primul contract. Personalul de la Administrația Penitenciarelor va răspunde de transportul pe șantier și pază. Vor primi zile de libertate, li se scade din pedeapsă și vor primi și bani. Nu-i obligă nimeni, vor veni doar cei care vor, iar după eliberare pot fi angajați de constructori dacă fac treabă. Este vorba doar de deținuții în regim semi-deschis.”, a explicat Directorul General CNIR, Gabriel Budescu, într-un interviu pentru B 1 TV.

La licitația pentru Drumul Expres Bacău-Piatra Neamț, CNIR a inclus în criteriile de atribuire punctaj de 6 % pentru creșterea incluziunii sociale. A fost prevăzută acordarea punctajului suplimentar de 3 % pentru constructorul care angajează persoane fără loc de muncă din județele Bacău și Neamț, studiul de fezabilitate estimând a fi necesare, în total, 1800 de locuri de muncă pe perioada execuției lucrărilor. De asemenea, alte trei procente (din totalul de 6 % pentru creșterea incluziunii sociale) vor fi acordate antreprenorului care încadrează și califică la locul de muncă persoane private de libertate.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.