Scandal politic și acuzații de corupție în Bulgaria din cauza costului autostrăzii Ruse – Veliko Târnovo / Prețul autostrăzilor din România, dat ca exemplu

Bulgaria Sursă foto: Unsplah

Autostrada Ruse – Veliko Târnovo este un proiect extrem de important, a declarat premierul bulgar Rosen Zhelyazkov în plin scandal politic și acuzații de corupție în legătură cu acest drum de mare viteză.

Autostrada Ruse – Veliko Târnovo are o semnificație dincolo de granițele Bulgariei ca un coridor vertical din Grecia până în România, a declarat premierul Rosen Zhelyazkov la începutul ședinței de guvern. El a făcut apel la opoziția din partidul „Noi continuăm schimbarea” să furnizeze procuraturii datele pe care susține că le deține, scrie radioul public bulgar.

Partidul „Noi Continuăm Schimbarea” a anunțat că există o schemă de corupție în achiziția publică anunțată ieri de Agenția pentru Infrastructură Rutieră pentru construcția unei secțiuni a unei viitoare autostrăzi între orașul Byala și Veliko Târnovo. Îndoielile au fost exprimate de copreședintele partidului Kiril Petkov și de deputatul Andrey Tsekov.

Analize Economedia

economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere

Potrivit acestora, o secțiune de 60 de kilometri are o valoare estimată de aproape 3 miliarde de leva (1,5 miliarde de euro), ceea ce înseamnă aproximativ 50 de milioane de leva (25 de milioane de euro) pe kilometru.

„La sfârșitul anului 2022, a fost semnat un contract pentru construirea primei secțiuni a acestei autostrăzi – 76 km – pentru 1,5 miliarde de leva”, a explicat deputatul.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Potrivit acestuia, inflația, conform datelor oficiale, nu depășește 30% în prețul de cost al șantierelor de construcție a drumurilor.

“Adică, o valoare realistă a noii secțiuni ar trebui să fie de 25-26 de milioane de leva, nu 50 de milioane de leva. Există o „indemnizație de corupție” de 24 de milioane de leva pe kilometru. Aceștia sunt bani care vor fi cheltuiți într-un mod netransparent. Probabil că vom asista la atribuirea celui mai mare preț posibil”, a avertizat partidul de opoziție.

Ministrul Dezvoltării Regionale și Lucrărilor Publice, Ivan Ivanov, a reamintit că prețul estimativ anunțat de Agenția pentru Infrastructură Rutieră este rezultatul muncii mai multor guverne și a reamintit că acest tronson este unul dintre cele mai complexe de realizat, nu numai din cauza solului, ci și pentru că va avea 3 tuneluri cu o lungime totală de 2 km, mai multe structuri de poduri cu o înălțime de peste 30 de metri, viaducte de 9 km, pasaje subterane, pasaje superioare, noduri rutiere cu o lungime de peste 10 km.

„Este clar pentru toată lumea că, odată cu întârzierea, prețurile cresc. O verificare rapidă cu colegii noștri din România arată că au lansat recent o licitație. Ei au stabilit un preț de 55 milioane – 78 milioane leva fără TVA pe kilometru”, a declarat Ivanov.

 

 

Comentarii

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.