Peste 2 milioane dintre persoanele inactive economic și-ar dori să muncească și nu știu cum să o facă, deoarece platformele clasice de joburi presupun abilități digitale minime, potrivit unui studiu realizat de platformaDeLucru.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

România se află constant pe ultimele locuri în UE în ceea ce privește alfabetizarea digitală: doar 28% dintre cetățeni aveau în 2023 competențe digitale de bază sau peste, comparativ cu media UE de 55%, se menționează în studiu.

Aproximativ 4 milioane de români apți de muncă sunt inactivi economic, adică nu lucrează și nici nu își caută activ un job.

Analize Economedia

studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat

Doar 25% dintre femeile de peste 65 de ani dețin competențe digitale de bază, față de peste 70% dintre tinerele de 25–34 de ani. 

Persoanele fără competențe digitale, din mediul rural sau urban periferic, continuă să se bazeze pe metode tradiționale de angajare. 

  • Doar 2% dintre ei își găsesc de lucru prin recomandări personale.
  • Doar 1% prin anunțuri în ziare sau la aviziere locale.
  • 4% reușesc prin prezentarea directă la firme, dar cu efort logistic și lipsă de transparență.
  • 1% prin agențiile de stat pentru ocuparea forței de muncă.