Peste 2 milioane de persoane inactive vor să muncească, dar lipsa abilităților digitale le limitează accesul la un loc de muncă

nomad digital, expati, angajati, companii Foto: Dreamstime

Peste 2 milioane dintre persoanele inactive economic și-ar dori să muncească și nu știu cum să o facă, deoarece platformele clasice de joburi presupun abilități digitale minime, potrivit unui studiu realizat de platformaDeLucru.ro.

România se află constant pe ultimele locuri în UE în ceea ce privește alfabetizarea digitală: doar 28% dintre cetățeni aveau în 2023 competențe digitale de bază sau peste, comparativ cu media UE de 55%, se menționează în studiu.

Aproximativ 4 milioane de români apți de muncă sunt inactivi economic, adică nu lucrează și nici nu își caută activ un job.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Doar 25% dintre femeile de peste 65 de ani dețin competențe digitale de bază, față de peste 70% dintre tinerele de 25–34 de ani. 

Persoanele fără competențe digitale, din mediul rural sau urban periferic, continuă să se bazeze pe metode tradiționale de angajare. 

  • Doar 2% dintre ei își găsesc de lucru prin recomandări personale.
  • Doar 1% prin anunțuri în ziare sau la aviziere locale.
  • 4% reușesc prin prezentarea directă la firme, dar cu efort logistic și lipsă de transparență.
  • 1% prin agențiile de stat pentru ocuparea forței de muncă.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.