Peste 2 milioane dintre persoanele inactive economic și-ar dori să muncească și nu știu cum să o facă, deoarece platformele clasice de joburi presupun abilități digitale minime, potrivit unui studiu realizat de platformaDeLucru.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

România se află constant pe ultimele locuri în UE în ceea ce privește alfabetizarea digitală: doar 28% dintre cetățeni aveau în 2023 competențe digitale de bază sau peste, comparativ cu media UE de 55%, se menționează în studiu.

Aproximativ 4 milioane de români apți de muncă sunt inactivi economic, adică nu lucrează și nici nu își caută activ un job.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

Doar 25% dintre femeile de peste 65 de ani dețin competențe digitale de bază, față de peste 70% dintre tinerele de 25–34 de ani. 

Persoanele fără competențe digitale, din mediul rural sau urban periferic, continuă să se bazeze pe metode tradiționale de angajare. 

  • Doar 2% dintre ei își găsesc de lucru prin recomandări personale.
  • Doar 1% prin anunțuri în ziare sau la aviziere locale.
  • 4% reușesc prin prezentarea directă la firme, dar cu efort logistic și lipsă de transparență.
  • 1% prin agențiile de stat pentru ocuparea forței de muncă.