Constructorul italian WeBuild se pregătește să dea în trafic ultimii 15 kilometri din lotul Curtea de Argeș – Pitești de pe Autostrada A1 Sibiu – Pitești, după ce în decembrie a dat în circulație o secțiune de 16 kilometri de pe acest segment.
„Ieri, după vizita de pe șantierul unde construim primul tunel rutier la nivel de autostradă montană, am fost pe șantierul Secțiunii 5: Curtea de Argeș – Pitești a Autostrăzii Sibiu – Pitești A1, unde antreprenorul a intrat în ultima etapă a lucrărilor înainte de darea în trafic a ultimilor ~15 km de autostradă, ce fac parte din pachetul de primăvară – vară de autostrăzi pe care le dăm în trafic anul acesta. Este vorba despre tronsonul rămas între nodul rutier de la Băiculești și Autostrada București – Pitești A1, ce va permite circulația la nivel de autostradă între București și Curtea de Argeș pe o distanță de aproximativ 140 km”, a transmis secretarul de stat în Transporturi Ionel Scrioșteanu.
Acest segment a intrat în linie dreaptă pentru a fi dat în trafic la sfârșitul lunii viitoare (luna mai), a spus el.
Amintim că în decembrie WeBuild a dat în circulație o secțiune de 16 kilometri din lotul Curtea de Argeș – Pitești de pe Autostrada A1 Sibiu – Pitești, cu 8 luni mai devreme față de termen.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
După finalizarea acestui lot, WeBuild „va putea fi cu toate forțele în lucru pentru a aborda tronsonul 3, astfel încât în anii următori să avem în sfârșit și Pitești – Sibiu”, spunea Grindeanu.
WeBuild face în această perioadă ultimele pregătiri înainte de începerea lucrărilor pe lotul Cornetu – Tigveni de pe Autostrada Sibiu – Pitești, care include cel mai lung tunel rutier al României.
Contractul de 5,3 miliarde lei pentru Lotul 3 Tigveni – Cornetu (37 km) a fost semnat în august 2022, cu asocierea WeBuild (Italia) – Tancrad (România), iar ordinul pentru începerea proiectării s-a dat în februarie 2023. Durata de execuție a lucrărilor este de 45 de luni, calculată de la momentul Ordinului pentru Începerea Lucrărilor (OIL).
În decembrie a fost emisă emisă autorizația de construire pentru Secțiunea 3, etapa I. Este vorba de 12 din cei 37 de kilometri ai Secțiunii 3. Costul lucrărilor autorizate este de 1,3 miliarde lei.
Lucrările pe Secțiunea 3 (37,4 km) a Autostrăzii Sibiu – Pitești trebuie finalizate până în luna noiembrie 2027 (conform contractului).
Tunelul Poiana de pe Secțiunea 3 (Cornetu – Tigveni) este cel mai lung tunel de pe această autostradă.
Pentru Lotul 2 Boița – Cornetu, cu o lungime de 31 kilometri și considerat cel mai dificil lot al Autostrăzii de pe Valea Oltului, contractul de supervizare a fost semnat la începutul anului trecut cu italienii de la IRD Engineering pentru 106 milioane lei.
Pe lotul 4 Tigveni – Curtea de Argeș, constructorul austriac PORR a străpuns tunelul pietonal de pe Lotul 4 Sibiu-Pitești, anunță echipa de proiect. Stadiul lucrărilor la lotul 4 al autostrăzii Sibiu – Pitești a depășit 60%, conform datelor anunțate la final de ianuarie.